۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۵۵۶۳۰
نتایج مطالعات جدید دانشگاه هاگن نشان می‌دهد:

اکثر آلمانی‌ها به روزه گرفتن اعتقاد دارند

اکثر آلمانی‌ها به روزه گرفتن اعتقاد دارند
نتایج مطالعات دانشگاه هاگن نشان می‌دهد: اکثر افراد در جامعه آلمان به روزه‌داری اعتقاد دارند و بیش از نیمی از شهروندان این کشور، چندین بار در طول زندگی خود روزه گرفته‌اند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، براساس مطالعاتی که در دانشگاه هاگن آلمان انجام شده است، بیشتر افراد در این کشور به روزه گرفتن اعتقاد دارند. این مطالعات که در سراسر آلمان انجام شده است، نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آلمانی‌ها( ۵۸.۷ درصد) بارها در طول زندگی خود روزه گرفته‌اند. این در حالی است که ۱۰ درصد آلمانی‌ها اعلام کرده‌اند که هرگز تمایلی به گرفتن روزه ندارند. همچنین بیش از ۱۶ درصد افراد گفته‌اند هنوز روزه‌داری را تجربه نکرده‌اند، اما به روزه گرفتن علاقه دارند.

به نوشته رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، پاتریک هایزر، جامعه‌شناس دینی و مدیر گروه مطالعات روزه‌داری در دانشگاه هاگن گفت:« افراد انگیزه‌های متفاوتی از روزه‌گرفتن دارند. به طور مثال، بیش از نیمی از افراد (۵۵.۷ درصد) عنوان کرده‌اند که برای کنار گذاشتن نوشیدنی‌های الکلی روزه گرفته‌اند. همچنین مطالعات ما نشان می‌دهد که ۲۰.۷ درصد از افراد نیز برای کنار گذاشتن رایانه، اینترنت و تلویزیون روزه می‌گیرند. در واقع، بیشتر افراد برای کنار گذاشتن عادت‌های بد و مصرف بی‌رویه از روزه‌ استفاده می‌کنند.»

علاوه بر این‌ها، مطالعات دانشگاه هاگن نشان می‌دهد که افراد زیادی در آلمان به دلیل اعتقادات مذهبی روزه می‌گیرند. هایزر در این باره گفت:« برای بسیاری از افراد در آلمان، روزه گرفتن یک وظیفه دینی است. این افراد برای نزدیک شدن به خداوند به دعا و نیایش می‌پردازند. برای این گروه، روزه‌داری نیز بخشی از عبادت به شمار می‌آید. مسلمانان از جمله گروه‌های مذهبی هستند که به روزه‌داری می‌پردازند. همچنین پیروان مذهب کاتولیک‌ و پروتستان‌ نیز از دیگر گروه‌های دینی هستند که به روزه‌داری اعتقاد دارند.»

ارسال نظرات