۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۵۵۶۹۲
کارشناس مسائل غرب آسیا:

قطعنامه شورای حکام برای اجبار ایران به مذاکره با آمریکا است

قطعنامه شورای حکام برای اجبار ایران به مذاکره با آمریکا است
سعیداوی با بیان اینکه قطعنامه جدید آژانس ارتباطی با برجام ندارد، گفت: اروپایی‌ها درزی را پیدا کردند تا با اعمال فشار بر ایران، بناچار ایران بر مذاکره با آمریکا توافق کند.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه خط و مشی اروپایی‌ها جدا از آمریکا نیست، اظهار داشت: آمریکا قسمتی از سناریوی اعمال فشار‌ها و تحریم‌ها بر ایران است، در این باره اروپایی‌ها به عنوان نوکران خوش خدمت همیشه یاریگر آمریکا در اعمال تحریم‌ها هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اروپایی‌ها در بحث اعتراضات آمریکایی‌ها به یاری دولتمردان آمریکایی شتافتند، عنوان داشت: زمانی که آمریکایی‌ها توافق نامه برجام را پاره کردند ما در پاسخگویی و هرگونه اقدام مختار بودیم؛ چرا که یک توافق نامه دو طرفه بود، اما دولت ایران تصمیم گرفت ادامه توافق را با اروپایی‌ها در پیش بگیرد و خود اروپایی‌ها توافق کردند که برجام را ادامه بدهند.

سعیداوی با بیان اینکه قطعنامه جدید آژانس ارتباطی با برجام ندارد، گفت: قطعنامه جدید مرتبط با NPT است، اروپایی‌ها درزی را پیدا کردند تا با اعمال فشار بر ایران، به ناچار ایران بر مذاکره با آمریکا توافق کند؛ زیرا تنها راه نجات ترامپ در انتخابات پیش رو کشاندن ایران به پای میز مذاکره است.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها به دنبال پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات هستند، تصریح کرد: NPT با وجود برجام، تاریخ مصرف گذشته است، اما برای کشاندن دوباره ایران به میز مذاکره با آمریکا، از سوی اروپایی‌ها مورد توجه قرار گرفت.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه همه مسؤولان و سران نظام اسلامی از مذاکره مجدد با آمریکا رویگردان هستند، ادامه داد: با توجه به عینیت ضعف‌های آمریکا (حقوق بشر و شهروندی، نژادپرستی) در شرایط کنونی برای جهانیان، همگان بر طبل توخالی بودن آن آگاه شدند؛ ضمن اینکه فضای رسانه‌ای کنونی واقعیت و ماهیت پلید آمریکا را به جهانیان نشان داد./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات