۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۵۵۷۰۱
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

عملکرد قوه قضاییه امید را در میان مردم افزایش می‌دهد

عملکرد قوه قضاییه امید را در میان مردم افزایش می‌دهد
امام جمعه اهواز گفت: عملکرد مثبت و برخورد با مفاسد اقتصادی را مردم باید بدانند که در این باره عملکرد قوه قضاییه می‌تواند امید مردم را افزایش دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته در دیدار مدیران قوه قضاییه استان خوزستان با اشاره به اینکه جایگاه در قوه قضاییه جایگاه خطیری است، اظهارداشت: یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها این است که خداوند به انسان توفیق رفع خصومت و مشکل مردم را بدهد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه در رأس خدمت به مردم و رفع خصومت میان مردم است، عنوان داشت: با فضیلت‌ترین اعمال سخت‌ترین اعمال است و اینکه دست‌اندرکاران قوه قضاییه بخواهند مو را از ماست بیرون بکشند بسیار سخت است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه در یک سال اخیر حضور آیت الله رییسی، بارقه امید در کشور ایجاد و به الگویی برای بسیاری از دستگاه‌ها تبدیل شده است، بیان داشت: در ایران اسلامی که برای به تثبیت رسیدن قانون اساسی شهید دادیم، هنر این است که ضعیف‌ترین افراد جامعه به راحتی بتوانند حق خود را از ظالم بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضا تأثیرناپذیری از حب و بغض‌ها است که امکان دارد در قضاوت فرد اثرگذار باشد، احکام دستگاه قضا از سهل‌انگاری و سخت‌گیری به دور باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه بازداشت‌های موقت در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد، ادامه داد: در قوه قضاییه باید کاری کرد تا مجازات زندان به حداقل برسد و به مجازات دیگری تبدیل شود و تنبیه به گونه‌ای باشد که موجب بازدارندگی خاطی شود.

وی مراقبت در حفظ آبروی اشخاص را از دیگر توصیه‌های رهبر انقلاب به قوه قضاییه برشمرد و ادامه داد: خودداری از اسم آوردن متهم قبل از اثبات جرم، توجه به سلامت و کارآمدی قوه در تمامی برنامه‌ها و اقدامات و تبدیل شدن دستگاه قضا به ساحل امن برای هر مظلوم از دیگر توصیه‌های رهبرانقلاب هستند.

امام جمعه اهواز بر اهمیت نظارت بر عملکرد قضات و کارکنان قوه قضائیه تأکید و بیان کرد: اگر دستگاه نظارتی قوی باشد، کسی جرأت نمی‌کند میلیارد‌ها پول را از سرمایه کشور ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، لزوم عدم تاخیر در اجرای احکام، حفظ سلامت قوه قضائیه و حمایت از حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر را از دیگر مطالبه‌های رهبر انقلاب از دستگاه قضا برشمرد و گفت: حمایت از این آمران و ناهیان به گونه‌ای باشد که یک نفر می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد باید به پشتوانه دستگاه قضا باشد.

وی با اشاره به ضرورت ورود دستگاه قضا در حقوق عامه، بیان کرد: دستگاه قضایی باید مطالبه‌گر باشد، برخی از افراد سبب می‌شوند که به جای پاسخگویی به مطالبات مردم، با مطالبه‌گر برخورد صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: عملکرد مثبت و برخورد با مفاسد اقتصادی را مردم باید بدانند که در این باره عملکرد قوه قضاییه می‌تواند امید مردم را افزایش دهد./۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات