۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۵۵۷۱۰
معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول مطرح کرد؛

حضور طلاب در کنار مدافعان سلامت / تکفین اموات کرونایی در گرمای ۵۰ درجه

حضور طلاب در کنار مدافعان سلامت / تکفین اموات کرونایی در گرمای ۵۰ درجه
حجت الاسلام خاکی گفت: در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها ۲۰ تا ۲۵ طلبه خواهر و برادر حضور یافته و به خدمت رسانی مشغول هستند.
حجت الاسلام احسان خاکی، معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بیان داشت: با اوج گیری بحران کرونا در شهرستان فشار بسیار سنگینی در این مدت بر بیمارستان‌ها و کادر درمانی تحمیل شد؛ از این رو با کمک خواهران و برادران فعال در گروه جهادی حوزه علمیه که طلبه و غیرطلبه را در برگرفته است به یاری کادر درمانی شتافتیم.

معاون تهذیب مدرسه آیت الله قاضی دزفول با بیان اینکه در هر منطقه از ظرفیت گروه جهادی مدرسه استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم با مشاهده فعالیت‌های گروه جهادی خواهان عضویت شدند و در زمینه مقابله با کرونا، نیرو‌های جهادی سازماندهی شده و با حضور در بیمارستان‌ها به یاری کادر درمانی پرداختند.
                            
حجت الاسلام خاکی با بیان اینکه گروه جهادی مدرسه آیت الله قاضی در بحث نقاهتگاه‌ها ورود کرده است، ادامه داد: حضور مشاوره‌ای و خدماتی برای تقویت کادر درمانی و بیماران در کنار آماده سازی تغذیه با یاری خیران دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است که نخستین توزیع به نیت امام رضا (ع) صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه پخت و توزیع غذا در میان نیازمندان در هر مناسبت مذهبی صورت می‌گیرد، عنوان داشت: تقسیم ارزاق همچنان در میان نیازمندان ادامه دارد، ضمن اینکه توزیع بسته‌های بهداشتی با یاری ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود.

معاون تهذیب مدرسه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به گرمی هوا رسیدگی به خانواده‌های نیازمند را دیگر فعالیت‌های مدرسه برشمرد و گفت: در این روز‌ها تاکنون سه کولر برای خانواده‌های نیازمند تهیه شد و در دهه کرامت بنا بر تقدیم دو کولر دیگر برای خانواده‌های در تنگنا است.

وی در رابطه با غسل و کفن اموات کرونایی عنوان داشت: در حال حاضر دو غسالخانه (آرامستان جدید باغ رحمت حدود۵کیلومتر خارج از شهر دزفول) مجهز و جداگانه برای فعالیت خواهران و برادران طلبه تهیه شده است که متأسفانه روزانه ۳ تا ۹ متوفی کرونایی در آنجا غسل و کفن می‌شود.
                                    گفتگو/حضور طلاب در کنار مدافعان سلامت/تکفین اموات کرونایی در گرمای ۵۰ درجه
معاون تهذیب مدرسه آیت الله قاضی دزفول با بیان اینکه در هر کدام از غسالخانه‌ها ده طلبه خواهر و برادر حضور دارند، ادامه داد: در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵ طلبه خواهر و برادر حضور پیدا کردند، از سوی دیگر برای تشویق مردم به خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از ظرفیت رادیوی شهرستان و شبکه‌های اجتماعی استفاده شده است.

حجت الاسلام خاکی با اشاره به خرید تجهیزات مربوط به تغسیل اموات کرونایی اضافه کرد: تجهیزات ویژه جهادگران همکار مدافعان سلامت در بیمارستان به منظور تامین نیاز‌های گروه و پشتیبانی سایر گروه‌های جهادی و خرید دمنوش‌های گیاهی و وسایل مرتب جهت توزیع میان بیماران و مدافعان سلامت به ارزش تقریبی ده میلیون تومان با کمک خیران تهیه شد.

وی با بیان اینکه غسل و کفن اموات کرونایی علی رغم هوای گرم (۵۰ درجه) و در راستای بر زمین نماندن احکام الهی صورت می‌گیرد، گفت: توزیع هزارو ۵۰۰ بسته معیشتی در پنج مرحله میان نیازمندان و اهدای بسته‌های بهداشتی معیشتی به همراه کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی در ماه رمضان صورت گرفت.

معاون تهذیب مدرسه آیت الله قاضی دزفول در روز‌های تحصیل دو عدد گوشی اندروید برای دانش آموزان نیازمند خریداری شد، بیان داشت: طلاب و گروه جهادی مدرسه آیت الله قاضی دزفول ۳۱۳ بسته معیشتی عیدانه به ۳۱۳ کارگری که در روز‌های شیوع کروناویروس از کار بازماندند، تقدیم کردند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات