۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۵۵۷۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

مردم باید طعم خوش دینداری و اقامه ارزش‌های دینی را در جامعه بچشند

مردم باید طعم خوش دینداری و اقامه ارزش‌های دینی را در جامعه بچشند
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: باید به گونه‌ای کار کرد که مردم طعم خوش دینداری و اقامه ارزش‌های دینی را در جامعه بچشند و جامعه ما به معنای واقعی توحیدی و ایمانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در جمع معاونین اداره کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه اول تیرماه مصادف با سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی به فرمان امام(ره) به نام «تبلیغ و اطلاع‌رسانی» نامگذاری شده است اظهار کرد: مفهوم تبلیغ از دیگاه امام (ره)، مقام معظم رهبری و تبلیغات اسلامی تبیین و اقامه ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه بوده است.

وی گفت: وظیفه و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی بسیار خطر و دشوار بوده به این معنا که اسلام را آنگونه امام و مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند، تبلیغ کنند یعنی معیار اسلام ناب در فضای جامعه تبیین و تبلیغ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال در سازمان تبلیغات اسلامی فراز و نشیب‌های مختلفی را شاهد بودیم بیان کرد: اینکه رویکردها و سیاست‌های متفاوتی را در حوزه تبلیغ بکار می‌گیرند و عمدتا فضای تبلیغ سنتی بوده و در سالهایی هم برای تبلیغ در فضای مجازی ظرفیت‌هایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه تبیان در فضای تبلیغات اسلامی با همین رویکرد ایجاد شد که ظرفیت جدیدی را در فضای تبلیغ ایجاد کند افزود: به عنوان مثال مجموعه حوزه هنری به عنوان یکی از تیم‌های اقماری سازمان تبلیغات اسلامی کار خود را آغاز کرد برای اینکه از ابزار هنر در حوزه تبلیغ بهره ببرد.

حجت‌الاسلام نظیری بیان کرد: در زمان مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سیاستی ایجاد شد مبنی بر اینکه راهبردهای متفاوتی در حوزه تبیین اسلام ناب بکار گرفته شد، از جمله یکی از مهمترین آنها که مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفت، مردمی‌سازی تبلیغ بود که ما هم امروز به طور جدی این سیاست و راهبرد را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: مردمی‌سازی تبلیغ به این معناست که آحاد مردم در مقابل دین و تبیین ارزش‌های آن مسوول باشند و نقش تبلیغی خود را در این حوزه ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: تبلیغ دین و رساندن پیام به مردم تنها کار گروه خاصی به نام طلاب و روحانیون نیست بلکه هر فردی در هر لباس، شغل، کسوت و جایگاهی نسبت به اقامه ارزش‌های دین و رساندن تعالیم حیات بخش انبیا و اولیای الهی تکلیف و وظیفه دارد.

وی با اشاره با اینکه تبلیغ تنها تبلیغ قولی، زبانی و گفتاری نیست بلکه ما امروز قائل به این هستیم بهترین بستر تبلیغ دین یک تبلیغ عملی است تاکید کرد: باید به گونه‌ای کار کرد که مردم طعم خوش دینداری و اقامه ارزش‌های دینی را در جامعه بچشند و جامعه ما به معنای واقعی جامعه توحیدی و ایمانی شود.

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه این فرایند را دنبال می‌کنیم و در اولین برنامه هفته تبلیغ در سراسر کشور مراسمی به نام «گام دوم تبلیغ» برگزار خواهد شد گفت: در این برنامه رویکرد ما این است از چهره‌های شاخص تبلیغی در اصناف مختلف تجلیل کنیم و از آنها بخواهیم نقش و نسبت خود را در حوزه تبلیغ دین بیان کنند.

وی با بیان اینکه امروز در این برنامه مهمانی از جامعه پزشکی خواهیم داشت، پزشکی که مبلغ دین است افزود: از کارمندان ادارات دولتی و شهرداری مهمانی به عنوان کارمندی که مبلغ ارزش‌های دین بوده خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه این افراد هم تبلیغ گفتاری دارند و بیشتر آن تبلیغ عملی را مورد توجه قرار می‌دهند که چگونه در فرایند کاری خود ارزش‌های الهی را در جامعه حاکم می‌کنند گفت: از امروز برنامه‌ای آغاز خواهد شد که اصناف، گروه‌ها و اقشار جامعه در کمیته‌های تخصصی حضور خواهند داشت.

وی گفت: قرار است هر روز با گروه‌های مختلف مردمی جلساتی برگزار کنیم و بین آنها گفت‌وگوهایی باشد که با توجه به تجربه آنها نقش صنف، گروه و تشکل آنها در فضای تبلیغ دین مشخص شود و با کمک هم سعی کنیم نقش مردم را در فضای تبلیغی دین پررنگ کنیم.

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه پیش بینی ما این است تا پایان تیرماه این نشست‌ها ادامه داشته باشد و در تمام شهرستانها برنامه خواهیم داشت بیان کرد: پایان تیرماه در قالب یک همایش استانی جلسه خواهیم داشت تا مجموع گفت‌وگوها و محاسبات را جمع‌بندی کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: این جلسات باید استمرار یابد تا هر گروهی نقش تبلیغی و دینی خود را در حوزه اقامه ارزش‌های دینی جامعه ایفا کند./1403/د102/ب1

ارسال نظرات