۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۵۵۷۵۶
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین خطاب به شورای عالی:

با برنامه ریزی‌های لازم، از استعدادهای حوزه حراست شود

با برنامه ریزی‌های لازم، از استعدادهای حوزه حراست شود
حجت الاسلام خادم الذاکرین با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب، گفت: در صورت نبود برنامه ریزی لازم، استعدادهای جذب شده به حوزه علمیه دچار سرخوردگی خواهند شد.

حجت الاسلام اکبر خادم الذاکرین استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه شورای عالی حوزه در راهبری کلان حوزه های علمیه، عنوان کرد: در صورت نبود برنامه ریزی لازم، استعدادهای جذب شده به حوزه علمیه دچار سرخوردگی خواهند شد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه طلاب پس از اتمام سطح مقدمات، دچار سردرگمی می شوند، اظهار داشت: با فعالیت گسترده مراکز مشاوره تحصیلی باید از استعدادهای حوزه علمیه حراست شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه دوچندان به نخبگان حوزوی، گفت: در بسیاری از موارد، موفقیت‌های طلاب از طریق تلاش های فردی به دست آمده و سیستم حوزه علمیه نقش چندانی در آن نداشته است.

حجت الاسلام خادم الذاکرین افزود: در حال حاضر طلاب، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و اگر به وضعیت معیشتی آنها رسیدگی نشود، مجبور به تعریف شغل دوم برای گذران زندگی خود هستند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین به اهمیت گزینش نخبگان در پذیرش حوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی حوزه علمیه باید از پذیرش طلاب بیش از حد ممکن اجتناب شود.

وی با بیان اینکه وضعیت تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه نسبت به گذشته بهبود یافته، عنوان کرد: با این حال برخی از پایان نامه های حوزوی از قوت کافی برخوردار نیستند و نیاز به تلاش بیشتر در این زمینه احساس می‌شود/1350/ت302/ف

ارسال نظرات