۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۵۵۷۵۸
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

رتبه‌بندی علمی طلاب مغفول مانده است

رتبه‌بندی علمی طلاب مغفول مانده است
حجت‌الاسلام حمیدی گفت: عدم طبقه بندی طلاب از جهت آموزشی و پژوهشی از جمله اقدامات بر زمین مانده شورای عالی حوزه علمیه در سالیان گذشته بوده است.

حجت‌الاسلام نصرالله حمیدی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: عدم طبقه بندی طلاب از جهت آموزشی و پژوهشی از جمله اقدامات بر زمین مانده شورای عالی حوزه علمیه در سالیان گذشته بوده است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه ایجاد رشته های تخصصی اقدامی لازم و قابل تقدیر است، عنوان کرد: بعد از گذشت چندین سال از ایجاد رشته های تخصصی، باید موفقیت حوزه علمیه در تربیت متخصصان بررسی شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه حجم متون درسی حوزه علمیه بسیار سنگین است، اظهار داشت: حوزه علمیه در نظام آموزشی خود سیستم ترمی را در پیش گرفته است در حالی که حجم دورس حوزه با دانشگاه قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح برخی از مباحث اصولی، ابراز کرد: طلاب زمان زیادی را در کلاس های اصول می گذرانند، در حالی که مبلغین به بسیاری از این مباحث اصولی نیاز ندارند.

حجت الاسلام حمیدی به اهمیت برنامه ریزی شورای عالی در جهت پر رنگ کردن نقش اخلاق در حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: باید برخی فسادها و بی اخلاقی های موجود آسیب شناسی شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با انتقاد از افزایش آمار طلاق در میان طلاب، عنوان کرد: افزایش آمار در طلاق در میان طلاب، تنها مربوط به جنبه های اقتصادی نیست و باید تمامی عوامل موثر در زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در صورت رفع مشکلات اخلاقی در داخل حوزه علمیه، بسیاری مشکلات جامعه حل خواهد شد، اظهار داشت: طلاب با شعاع معنویت خود می توانند در میان مردم بسیار تاثیر گذار باشند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اقدامات شورای عالی در جهت رشد حوزه علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: باید میزان تاثیر گذاری روحانیون در جامعه به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا با شناخت آسیب ها، میزان تاثیر گذاری آن ها روز به روز بیشتر شود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات