۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۵۵۷۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

۱۲۴۵ هیأت مذهبی در استان کرمان فعالیت می‌کنند

۱۲۴۵ هیأت مذهبی در استان کرمان فعالیت می‌کنند
حجت الاسلام حقانی گفت: یک هزار و ۲۴۵ هیأت مذهبی در کرمان ثبت شده‌اند که ۳۵۴ هیأت مذهبی ثبت شده در کرمان داریم که از این تعداد ۵۰ هیأت شاخص هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی شکل‌گرفته و زاییده انقلاب است و به دغدغه جامعه روحانیت در اوایل انقلاب اسلامی شکل گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان داشت: ارزش سازمان تبلیغات اسلامی به مردمی‌ست که با آن ارتباط دارند، زیرا هرچند ظاهری حکومتی داریم اما ارزش ما به مردمی‌ست که کار تسهیل‌گری آنها را بر عهده داریم.

وی ادامه داد: مردم به یقین از حکومت‌ها جلوتر هستند و آیین‌های ملی و مذهبی مانند راهپیمایی‌ها و عزاداری محرم و صفر را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام حقانی با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: هیئتی‌ها و مسجدی‌ها در میزبانی از مهمانان آیین تشییع سردار سلیمانی به خوبی درخشیدند و همچنین هیئتی‌ها در دوران کرونا اقداماتی چون ضدعفونی کردن اماکن را انجام دادند.

وی افزود: تاکید ما بر امام محله است زیرا به امام جماعت گفته‌ایم شما علاوه بر کار فرهنگی باید کار اجتماعی هم انجام دهید و برای رفع مشکل مردم گام بردارید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان داشت: هنوز تصمیم‌گیری برای اعزام مبلغ در ماه محرم و صفر به طور کلان اتفاق نیفتاده است و تلاش کردیم فضای مجازی را در ماه مبارک رمضان تقویت کنیم و در ماه محرم هم تلاش می‌کنیم هیئت‌های مذهبی پا برجا باشند و در روستاهایی که در گذشته مبلغ اعزام می‌شده است سعی می‌کنیم، از نیروهای بومی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام حقانی اظهار داشت: در شهر کرمان بیش از 200 مسجد ساخته شده است که 180 مسجد فعال هستند و نمازجماعت برگزار می‌شود و سطح‌بندی در مساجد وجود دارد.

وی افزود: یک هزار و 245 هیئت مذهبی در استان کرمان ثبت شده‌اند که 354 هیئت مذهبی ثبت شده در شهر کرمان داریم که از این تعداد 50 هیئت شاخص هستند.

منبع: فارس

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات