۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۵۵۷۷۷
همزمان باروز تبلیغ و اطلاع رسانی؛

۷۲ فعال فرهنگی و تبلیغی استان سمنان تجلیل شدند

۷۲ فعال فرهنگی و تبلیغی استان سمنان تجلیل شدند
همزمان با یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، از ۷۲ نفر فعالان فرهنگی، دینی و تبلیغی استان سمنان تجلیل به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، همایش سراسری گام دوم تبلیغ استان سمنان، هم‌زمان با نخستین روز از تیرماه ۹۹ و مقارن با چهلمین سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به‌فرمان امام خمینی (ره) همراه با تقدیر از ۷۲ نفر از فعالان عرصه تبلیغ اجتماعی و جهادی و قرآنی از سراسر استان، بعد از ظهر یکشنبه در کانون بسیج شهرستان شاهرود برگزار شد.

ملاک انتخاب افراد برگزیده، فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و دینی، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و فرهنگی، مداحان و شعرای آئینی، فعالان حوزه نشر در راستای اشاعه فرهنگ دینی، قرآنیان، پیشکسوتان، فعالان قرارگاه مردمی مبارزه با بیماری کرونا و … بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در حاشیه این مراسم به خبرنگاران، گفت: امروز ۷۲ نفر از فعالان فرهنگ دینی در سطح استان که درزمینهٔ اشاعه فرهنگ دینی، رزمایش مواسات و مقابله با کرونا، برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی و … فعالیت داشتند، به نیت تعداد شهدای حادثه هفتم تیر تقدیر شدند.

حجت‌الاسلام علی شکری با بیان اینکه یکی از مسائلی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن توجه شده تقویت اراده‌های افراد تأثیرگذار در حوزه فرهنگ دینی است، تأکید کرد: یکی از اثرگذاری‌هایی که هیئت‌های دینی و مذهبی، تشکل‌های مردمی، قرآنی و فعالان تبلیغی و … دارند این است که به‌واسطه داشتن مخاطب می‌توانند پل ارتباطی و تبلیغی بین مردم باشند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های تبلیغات اسلامی شناسایی هسته‌هایی است که در حوزه فرهنگ دینی شکل گرفته‌اند و به فراخور وضعیت و شرایطی که دارند، فعالیت می‌کنند لذا امروز تقدیر از این هسته‌ها با هدف انگیزه‌بخشی به آنان صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به مردمی کردن تبلیغات به عنوان یکی از اهداف و رسالت‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی، توضیح داد: برای مردمی کردن تبلیغات می‌بایست تعامل و ارتباط روحانیان، مردم و تشکل‌های دینی و مردمی و فرهنگی و فعالان دینی و نخبگان را تقویت کنیم.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه گاهی اوقات یک نخبه فرهنگی و دینی انرژی زیادی را تولید می‌کند، اما اگر این انرژی تقویت نشود اراده و انگیزه خود را کاهش یافته خواهد دید لذا اگر بخواهیم جریان اجتماعی بیانیه گام دوم در جامعه شکل گیرد باید در زمینه شناسایی و تقویت هسته‌های مردمی تلاش کنیم و از سوی دیگر با احصاء نگرانی‌ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی سعی در سطح‌بندی و شناسایی آنان کرده و برای رفع مشکلات بکوشیم.

وی با بیان اینکه پای کار آوردن مجموعه‌های جوان و انقلابی امروز یکی دیگر از رسالت‌هایی است که در سازمان تبلیغات اسلامی باید به آن بپردازیم، افزود: اگر در جنگ و دفاع مقدس پیروز شدیم به واسطه همین نیروی جوان و نوجوانی بود که پای کار آمدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در میدان نبرد فرهنگی نیز نیازمند حضور جوانان هستیم، تاکید کرد: مقاومت در برابر آمریکا با مطالبات فعالان فرهنگی از مسؤولان میسر می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به صورت ویدئوکنفرانس پخش شد. این مراسم همزمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز برگزار شد./۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات