۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۶۵۵۷۸۳
امام جمعه گلپایگان:

بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز سندی برای حفظ آثار دفاع مقدس نداریم

بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز سندی برای حفظ آثار دفاع مقدس نداریم
حجت الاسلام کرامتی گفت: تعجب می‌کنم چرا در گلپایگان بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز سندی منطقه‌ای برای جمع آوری خاطرات و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه گلپایگان عصر امروز در جلسه برنامه ریزی برای برنامه های گرامی‌داشت 40 سالگی دفاع مقدس و تعیین تکلیف موزه شهدا، گفت: متاسفانه گاهی دیده می شود یکی از رزمندگان و جانبازان ما از دنیا می روند ولی هنوز بعد از گذشت 40 سال سندی منطقه برای حفظ این میراث گران قدر به عنوان سندی افتخار آمیز برای شهرستان ثبت نشده است.

حجت الاسلام کرامتی با تأکید بر لزوم آموزش و تیم بندی افراد در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و پاسداشت شعائر، عنوان کرد: با توجه به سابقه ادبی شهرستان و شاعرانی که در آن وجود دارند می‌توانیم بخش شعر ادبی را در شهرستان فعال کنیم، این در حالی است که در بسیاری از شهرهای دیگر در سال های گذشته این کارها را انجام داده اند.

امام جمعه گلپایگان در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف سنگین ما تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است، اظهار کرد: مجموعه موزه شهدا در حال حاضر زیر نظر بنیاد شهید است که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و داخلی این سازمان که به صورت کلی در این مجموعه وجود دارد، توان تکمیل و استفاده از ظرفیت این مجموعه را ندارد.

وی با اشاره به هزینه حدود یک میلیارد تومان که در سال های گذشته برای ساختن این مجموعه توسط شهرداری صورت گرفته است، تصریح کرد: این موزه باید به سپاه یا مجموعه ای که توان و شرایط استفاده از ظرفیت های آن را داخل شهرستان داشته باشد باید واگذار شود./1304/پ310/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات