۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۵۵۷۹۲
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

بی‌توجهی به امر فرهنگ عادی شده و گویا وضع موجود را پذیرفته‌ایم

بی‌توجهی به امر فرهنگ عادی شده و گویا وضع موجود را پذیرفته‌ایم
رئیس سازمان تبلیغات با اشاره به اینکه مشکلات فرهنگی کشور به دلیل عملکرد مسئولان از جمله خود من است، گفت: امروز بی‌توجهی به فرهنگ عادی شده و گویا وضع موجود را پذیرفته‌ایم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، همایش گام دوم انقلاب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین قمی طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: گرامی می‌دارم یاد و خاطره شهید حقانی مبلغی که ابتدای تیرماه سال ۶۰ حکمش را از امام گرفت و هفتم تیر‌ماه در همین مکان به شهادت رسید.

هرکس که جرعه‌ای از معارف اسلام نوشیده، باید مبلغ دین باشد

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید خادم مبلغان دین باشد گفت: ما خادم امر تبلیغ و فعالیت‌های روحانیت هستیم، هر چند سررشته موضوع تبلیغ باید دست علما باشد، اما هر متدینی که جرعه‌ای از معارف اسلام نوشیده، باید مبلغ اسلام باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: مداح مبلغ اسلام است، هنرمند مبلغ اسلام است و مبلغ موفق کسی است که کلام الهی را به جان و دل مردم برساند.

اگر تبلیغ کارش را به درستی انجام بدهد از انفعال هویتی خارج می‌شویم

قمی با بیان اینکه جامعه ما جامعه‌ای با هویت و شخصیت است گفت: البته ما انفعال شخصیتی در جامعه داریم و شاید در این زمینه قدری هم مرعوب شده باشیم اما بی‌شخصیتی نداریم، حال اگر تبلیغ کارش را به درستی انجام بدهد از این انفعال هویتی خارج می‌شویم البته وضعیت کنونی نتیجه کار مسئولان از جمله خود من است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تقدیر از کار مبلغان گفت: شما مبلغان اگر پیام‌تان را به خوبی انتقال دهید فتوحات بزرگ فرهنگی و تمدنی در پیش است. نارسایی‌های امروز به دلیل عمل عملکرد مسئولان از جمله خود من است که باید مورد مؤاخذه قرار بگیریم.

متأسفانه امروز بی‌توجهی به امر فرهنگ عادی شده و گویا وضع موجود را پذیرفته‌ایم

وی ادامه داد: متأسفانه امروز بی‌توجهی به امر فرهنگ عادی شده و گویا وضع موجود را پذیرفته‌ایم و شاهد مظلومیت تبلیغ، شلختگی فعالیت‌های فرهنگی و مشکلات گوناگونی در این زمینه هستیم.

قمی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب هم باید اصول و محکمات را مانند گام اول جدی گرفت گفت: گام دوم ادامه گام اول است و اصول و محکمات در جای خود باقی است و باید در این راستا کلام حق تبلیغ شود. باید به واسطه قلم، هنر، کلام، عمل، خدمت و... به تبلیغ بپردازیم و اگر قرار است تبلیغ را متحول کنیم این تحول در اصول آن نیست و فقط باید آن را ارتقا داد.

اخلاص مهم‌ترین امر تبلیغ است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اخلاص مبلغ را از اصول تبلیغات دانست و گفت: چه بسا فتوحاتی که حاج قاسم سلیمانی به دست می‌آورد به خاطر اخلاصش بود و این اخلاص مهمترین اصل برای تبلیغ دین است. ما در سازمان تبلیغات خادم شما مبلغان هستیم و بنا را بر این گذاشتیم که در خدمت‌مان کوتاهی نکنیم.

منبع: فارس
ارسال نظرات