۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۵۵۸۳۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

شکوفایی ظرفیت‌های تشکل‌های دینی یکی از برکات کرونا است

شکوفایی ظرفیت‌های تشکل‌های دینی یکی از برکات کرونا است
حجت الاسلام بصیرتی گفت: شکوفایی ظرفیت‌های تشکل‌های دینی یکی از برکات و دستاورد‌های شیوع کرونا در کاشان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی به مناسب یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمازمان تبلیغات اسلامی، ظهر امروز در دیدار با آیت الله نمازی، بروز و ظهور ظرفیت‌های تشکل‌های دینی را یکی از برکات و دستاورد‌های شیوع کرونا اعلام کرد و گفت: پیش از این تصور می‌شد تشکل‌های دینی تنها در امرعزاداری و سینه زنی و پذیرایی از عزاداران فعالیت دارند.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا رویکرد تشکل‌های دینی را از عزاداری و سینه زنی به سمت کمک‌های مومنانه و ضدعفونی سطح شهرسوق داد، افزود: در شهرستان کاشان حدود ۱۲۰ هیات مذهبی در امر ضد عفونی و گند زادیی معابر سطح شهر و کمک‌های مومنانه به مردم نیازمند فعال شدند.

به گفته وی در ایام کرونا هیئات مذهبی کاشان و تشکل‌های دینی تعطیل نشدند بلکه فعالیت‌های هیئات مذهبی و مساجد تغییر کرد و در اوج شیوع کرونا هیئات مذهبی کاشان در خدمت به مردم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

رئیس اداره تیلیغات اسلامی کاشان ارزش ریالی کمک‌های هیئات مذهبی به مردم نیازمند درایام کرونا را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ابراز داشت: طی این مدت حدود ۲۰ هزار بسته معیشتی و یکصد هزار بسته بهداشتی از سوی هیئات مذهبی کاشان بین نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام بصیرتی گفت: در ایام شیوع کرونا حدود ۲۵۰ روحانی در امر تبلیغ در فضای مجازی و ضد عفونی معابر سطح شهرستان و تغسیل اموات کرونا فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: در ایام کرونا حدود ۹۰ هزار میان وعده غذا و ۱۵۰ هزار وعده غذایی توزیع شد و ۶۰ هزار نفر ساعت ضدعفونی معابر سطح شهر از سوی هیئات مذهبی کاشان انجام شد.

به گفته وی حدود ۵۰ روحانی تبلیغ مجازی در فضای مجازی را بر عهده داشتند و ۷۵ هیات مذهبی نیز مراسم مجازی برگزار کردند.

حجت الاسلام بصیرتی در ادامه تلاش برای مردمی سازی تبلیغ را از مهمترین برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی کاشان اعلام کرد و افزود: خارج کردن تبلیغ از فضای روحانیت و مردمی سازی تبلیغ از اهداف اداره تبلیغات اسلامی کاشان است.

وی تبدیل مدیریت فرهنگی به راهبری فرهنگی را یکی از برنامه‌های مهم اداره تبلیغات اسلامی کاشان اعلام کرد و گفت: همراهی با هیئات مذهبی و تشکل مذهبی برای رشد و توسعه برنامه‌های تبلیغی در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی کاشان است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات