۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۵۵۸۵۸

انتشار نتایج نظر سنجی خبرگزاری رسا درباره نشانه های افول آمریکا

انتشار نتایج نظر سنجی خبرگزاری رسا درباره نشانه های افول آمریکا
بین الملل خبرگزاری رسا، نتایج نظرسنجی خود را با تمرکز بر تظاهرات گسترده آمریکایی ها و به آتش کشیدن پرچم آمریکا مقابل کاخ سفید، برگزار و نتایج آن را منتشر کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، اخیرا یک افسر سفیدپوست در آمریکا، یک فرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

تحولات این روزهای آمریکا از جمله شانه خالی کردن کاخ سفید از پذیرش فاجعه قتل جورج فلوید و به آتش کشیده شدن پرچم این کشور از سوی مردم این کشور نشان می‌دهد که اوضاع از کنترل مقامات واشنگتن خارج شده است و موجب گشته که ترامپ طی اقدامی بی‌سابقه به نیروهای مستقر ارتش در نیویورک و کارولینای شمالی دستور اعزام به مینیاپولیس بدهد.

در این میان نیز دستور آماده‌باش ارتش آمریکا زمانی مطرح شد که ترامپ از مارک اسپر، وزیر دفاع خواست تا گزینه‌های نظامی برای مقابله با تشدید ناآرامی‌های مدنی در سراسر این کشور را ارائه کند.

نکته اینجاست که این اتفاق پس از ۲۸ سال رخ می‌دهد و از سال ۱۹۹۲ که ارتش برای مهار شورش‌ها به لس‌آنجلس اعزام شد، چنین رویدادی مسبوق به سابقه نیست.

نظر سنجی بین الملل

در این ارتباط، بین الملل خبرگزاری رسا یک نظر سنجی درباره عوامل سرعت بخشیدن به افول آمریکا با عنوان «کدام یک از وقایع زیر افول آمریکا را سرعت بخشیده است»، برگزار کرد.

11.32 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی و مخاطبان با شرکت در این نظر سنجی، به گزینه اول یعنی ناکارآمدی نظام لیبرال دموکراسی، و 3.77 درصد به گزینه دوم یعنی فروپاشی هیمنه پوشالی نظامی آمریکا، 1.98 درصد به گزینه سوم یعنی حاکمیت نظام سرمایه داری و تبعیض نژادی و 83.02 درصد از آنها به گزینه چهارم یعنی تمامی موارد مذکور رأی دادند.

گفتنی است که بین الملل خبرگزاری رسا نظرسنجی دیگری نیز در پی اعزام نفتکش های ایران به ونزوئلا برگزار کرد؛ مسأله ای که رسانه های بین المللی از آن به عنوان اقدام ایران در حیات خلوت آمریکا یاد کردند.

در این نظر سنجی 52.63 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی و مخاطبان به گزینه سوم یعنی«ایران در مواجهه با زورگویی آمریکا، توان بازدارندگی خود را عملیاتی کرده است»، رای دادند و 21.05 از شرکت کنندگان به گزینه اول یعنی «ایران با وجود تحریم های تاریخی در حال مقابله با آمریکا از موضع قدرت است» و 26.32 درصد از آنها به گزینه سوم یعنی «کاخ سفید پیام حمله موشکی به پایگاه عین الاسد را به خوبی دریافت کرده است»، رای دادند./983/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
مرگ بر آمریکا
1
0
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
آمریکا روبه زوال است
1
0