۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۵۵۸۷۴
حجت الاسلام پژمانفر:

مسؤولان متخلف باید در دوران مسؤولیت پاسخگوی عملکرد خود باشند

مسؤولان متخلف باید در دوران مسؤولیت پاسخگوی عملکرد خود باشند
نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم برخورد جدی با مسؤولان متخلف گفت: مسؤولان متخلف باید در دوران مسؤولیت پاسخگوی عملکرد خود باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در نشست علمی «جایگاه و الزامات مجلس شورای اسلامی در عرصه حکمرانی فضای مجازی» که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: اگر امروز مجلس شورای اسلامی به سمت تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی پیش می رود به خاطر کوتاهی ‌هایی است که در شورای عالی فضای مجازی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر کسی وظیفه ای داشته باشد و آن را انجام ندهد مجرم شناخته می شود، اظهار داشت: متأسفانه امروز اگر شخصی طبق قانون عمل نکند کسی او را مجرم قلمداد نمی کند، از این رو لازم است این مسأله و نگاه در کشور اصلاح شود تا اگر کسی از قوانین سرپیچی کرد همگان عمل او را مجرمانه بدانند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه مجلس در طول شورای عالی فضای مجازی قرار دارد، عنوان کرد: شورای عالی فضای مجازی و مجلس شواری اسلامی باید با یکدیگر تعامل و ارتباط داشته باشند.

نمانیده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور باید در مسیری قرار گیرد که اگر کسی در جایگاه مسؤولیت اجرایی کم کاری کرد پس از گذشت دوره مسؤولیت پاسخگوی آن کمکاری نباشد بلکه باید ترمزهایی وجود داشته باشد که اگر کسی رییس قوه مجریه شد نگوید من هر کاری که می خواهم انجام می دهم و کسی هم نمی تواند مانع شود.

وی افزود: مشکل امروز کشور همین جا است که باید قانونی باشد که بتواند ترمز این نوع افراد را بکشد تا رییس قوه اجرایی بداند که تنها رییس قوه مجریه است نه رییس کل کشور و احساس کند که همه قوا زیر مجموعه او هستند.

حجت الاسلام پژمانفر اضافه کرد: اگر مجلس قانون وضع کند ولی اجرا نشود این قوانین چه سودی خواهد داشت؟ مجلس نمی تواند با ابزارهایی مانند استیضاح، سؤال و ... دولتی را که اراده اجرای قوانین را ندارد به راه بیاورد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فضای نزاع دولت و مجلس کشور پیش نمی رود، گفت: مشکل اینجا است که دولت هایی روی کار می آیند که قانون اساسی را قبول ندارند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات