۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۵۵۸۹۳
نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

پایه های تشکیل آمریکا بر تبعیض، خشونت و نژادپرستی بنا شده است

پایه های تشکیل آمریکا بر تبعیض، خشونت و نژادپرستی بنا شده است
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اگر سیری در تاریخ تشکیل آمریکا داشته باشیم، این کشور متجاوز نه تنها پایه و اساسی ندارد، بلکه بنیان آن بر تبعیض و نژادپرستی نهاده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز صبح در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی هفتم تیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: پرونده جنایات آمریکایی ها به حدی سیاه و قطور است که بیان آن نیازمند حوصله بسیار می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: اگر سیری در تاریخ تشکیل کشور آمریکا داشته باشیم، این کشور متجاوز نه تنها پایه و اساسی ندارد، بلکه بنیان آن بر تبعیض، خشونت و نژادپرستی نهاده شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت: آمریکا در دهه های اخیر عملا ثابت کرده که هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارد و هنگامی که احساس خطر می کند یا اینکه به دنبال تامین منافع خود است، ادعای حقوق بشر می کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در کشور ایران نیز پرونده جنایات آمریکا به اندازه کافی سیاه می باشد، این کشور از سال 1320 عملا دخالت های خود را در کشور ایران آغاز کرد، البته این دخالت ها سبب شد که جرقه های تشکیل نظام اسلامی در ایران توسط حوزویان و ملت زده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز نسل های انقلاب و جوان و نوجوان آشنایی کامل و درستی از ماهیت استکباری آمریکایی ها و اروپایی ها ندارند، لذا باید برای این نسل ها چهره واقعی حامیان دروغین حقوق بشر روشن شود و این این مهم و اصل است.

وی تشریح کرد: خوشبختانه پیروزی انقلاب اسلامی دو دستاورد برای ملت ایران داشت، نخست اینکه دست آمریکایی ها از منابع کشور قطع و دیگر اینکه چهره ضدمردمی آن برای مردم منطقه و حتی جهان برملا شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: یکی از نیازهای کشور ترویج و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان است، لذا باید با استفاده از پتانسیل نیروهای انقلابی، متخصص و متعهد این گفتمان را در جهان تسری دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تاکید کرد: امروز دانشگاه ها می توانند با برگزاری نشست ها، میزدگردها و کرسی های آزاداندیشی به تحلیل حقوق بشر از منظر آمریکایی ها بپردازند./1401/پ310/ب1

ارسال نظرات