۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۵۵۹۷۰
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه مطرح کرد؛

ضرورت جوان سازی قوه قضاییه / رشوه‌خواران را برکنار کنید

ضرورت جوان سازی قوه قضاییه / رشوه‌خواران را برکنار کنید
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بر ضرورت کادرسازی و بهره‌گیری از نیرو‌های جوان در قوه قضاییه تاکید کرد و خواستار پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی در مجامع بین‌المللی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت باد و خاطره آیت الله شهید بهشتی بیان کرد: قوه قضاییه ملجا و پناهگاه حقیقی برای مظلومان است و باید فعالیت‌ها و سیره شهید بهشتی الگوی قضات قوه قضاییه قرار گیرد.

وی بر ضرورت برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی تأکید و ابراز کرد: یکی از عوامل بروز فساد در ارکان و نهادهای نظام نفوذ عوامل مشکوک به دستگاه های اداری است و از وظایف قوه قضاییه برخورد جدی و قاطعانه با یغماگران بیت المال است و اگر جلوی غارت گران اموال عموی گرفته نشود، مردم از نظام و مسؤولان سلب اعتماد خواهند کرد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: تنها فردی پیروی و سیره و سلوک امام خمینی(ره) را در زندگی خود جاری کرده، رهبر معظم انقلاب است و اکنون آیت الله رییسی بعد از رهبر انقلاب دومین شخصیت محبوب میان مردم را دارد و وی این اعتماد و محبوبیت را در میدان تلاش مبارزه و برنامه ریزی برای احیای عدالت کسب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان کرد: قوه قضاییه از راه مبارزه با انواع و اقسام مفاسد مسیر را برای تحقق عدالت و مساوات و شنیدن صدای مظلوم احیا نماید؛ امروز رییس قوه قضاییه شخصی دست پاک متفکر بوده که برای وی احزاب و جریان های مختلف معنا ندارد و با مفسدان در هر لباس و جایگاهی برخورد قاطعانه را انجام می دهد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: نباید با بلوک بندی­‌های سیاسی ریاست قوه قضاییه را به حمایت افراد و جریان های خاص متهم کرد؛ افرادی که چنین جملات سخیف و یاوه های بر زبان جاری می سازد برای این است که تا تخلفات و مفاسد خود را بپوشاند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه پرونده 17 هزار شهید ترور را در مجامع حقوق بین المللی را پیگیری کند، گفت: ترامپ به عنوان قاتل اصلی سردار شهید سلیمانی باید پاسخگوی ملت های آزاده جهان قرار بگیرد، از این رو قوه قضاییه شیوه­‌های حقوقی برای پیگیری این عملیات کور دلانه را در دادگاه های بین المللی بازگشایی کند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت کادرسازی و جوان سازی قوه قضاییه تأکید کرد و افزود: صلاح قوه قضاییه این است که از نیروهای بدون تعهد و پایبندی به ضوابط اسلامی فاصله بگیرد و قضات آلوده به مفاسد مالی و رشوه گیر از این نهاد کنار گذاشته شوند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب رویکرد جدید قوه قضاییه نقطه عطف و امیدی برای خیرخواهان نظام دانست و گفت: با راه اندازی پلیس قضایی شاهد احیای تفکر شهید بهشتی در قوه قضاییه هستیم و باید تمام قوا و ارکان نظام با چشم تزیین قوه قضاییه رصد و نظارت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر استقلال قوه قضاییه از سایر ارکان نظام نقطه قوت این نهاد بیان و ابراز کرد: تراکم پرونده­‌های قضایی در سالیان قبل جز شرمندگی برای مردم نداشته است و ریاست محترم قوه قضاییه تلاش دارند تا تمام پرونده ها به روز یا بسته شود./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات