۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۶۵۵۹۸۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری انتقاد کرد؛

کم کاری حوزه علمیه در ترویج تفکر جهادی

کم کاری حوزه علمیه در ترویج تفکر جهادی
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با انتقاد از کم کاری حوزه علمیه در ترویج تفکر جهادی گفت: پیروزی ایران در تمامی عرصه‌ها به واسطه تفکر جهادی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت برگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در جشن ویژه دهه کرامت که شامگاه سه شنبه در محل احداث مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت(ع) واقع در بلوار جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به آیه 54 سوره مائده بیان کرد: زمان نزول این آیه، پیامبر اکرم(ص) به شانه های سلمان زده و بیان کردند که قوم بیان شده در این آیه از نسل او هستند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به فعالیت های طلاب جهادی در ایام کرونا اظهار کرد: دشمن تلاش های فراوانی کرد تا چهره قم، حوزه علمیه و روحانیت را مخدوش کند اما این طلاب جهادی برای حوزه و قم افتخار آفریدند و نشان دادند تفکر جهادی حلال مشکلات کشور است چنانچه نزدیک به چهل سال است که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب چنین سخنی را بارها بیان کرده اند.

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که غیر از حوزه علمیه چه کسی باید تفکر جهادی را تبلیغ کند، ادامه داد: ما و حوزه علمیه در ترویج تفکر جهادی کوتاهی کرده ایم در نتیجه سبک قلابی تفکر جهادی توسط داعش ایجاد شد؛ این تفکر جهادی است که ما را در انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت(ع)، صنایع موشکی، هسته ای و بسیاری از صنایع دیگر پیروز کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تفکر جهادی ما را در مدیریت بحران و نهضت خدمت رسانی پیروز کرد و این طلبه است که باید این تفکر را به یک سبک زندگی برای مردم تبدیل کند؛ به چه دلیل حوزه علمیه نتوانسته، متقاضیان ورود به حوزه را در سطح متقاضیان ورود به دانشگاه نگه دارد؟ به دلیل این که ما نتواسته ایم خوب تبلیغ کنیم.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه در زمینه تفکر جهادی کم گفته است و اگر در این سرزمین برخی مدیران اختلاس می کنند، ما چه مقدار بیان کرده ایم که مزد مدیران جهادی چیست؟ به صورت قطعی دشمنان دشمنی می کنند، اما من هم باید جهادی کار کنم، حوزه علمیه هم باید در تربیت شاگردان امام صادق(ع) جهادی کار کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تصریح بر این که اگر این مملکت می خواهد زمینه ساز ظهور باشد، چنین کاری نیازمند لوازمی است، اظهار کرد: چنانچه خداوند به امت زمان پیامبر اکرم(ص) می گوید اگر نمی توانید وظیفه را انجام دهید، می توانم امت جدیدی خلق کنم به ما هم می تواند بگوید اگر شما نمی توانید وظیفه خود را انجام دهید، حزب الله لبنان، یمن، عراق و نیجریه هستند و دست خدا بسته نیست.

وی ادامه داد: حال که افتخار زمینه سازی ظهور نصیب ما شده است همه باید به صورت جهادی تلاش کنند؛ تلاش جهادی یعنی باید تا آخرین نفر، آخرین نفس و آخرین فشنگ تلاش کرد و این همان گفته رهبر معظم انقلاب است که حوزه باید انقلابی باشد تا بتواند مدیران انقلابی تربیت کند./1324/پ202/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات