۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۵۶۱۹۲

تکذیب ابتلای خادمان آستان مقدس کاظمین به کرونا

تکذیب ابتلای خادمان آستان مقدس کاظمین به کرونا
آستان مقدس کاظمین با رد شایعه ابتلای برخی خادمان حرم حضرت کاظم(ع) به کرونا تصریح کرد که ترویج چنین شایعاتی، اعتبار بقاع متبرکه را خدشه‌دار می‌سازد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، آستان مقدس کاظمین با صدور بیانیه‌ای شایعات منتشر شده در فضای مجازی پیرامون ابتلای کارمندان این آستان مقدس را به شدت تکذیب و از کم‌توجهی رسانه‌ها در نقل اخبار ابراز تاسف کرد.

در این بیانیه آمده است: در راستای مسؤولیت شرعی، اخلاقی و حرفه‌ای، آستان مقدس کاظمین به صراحت اعلام می‌دارد که این اخبار فاقد صحت است. متاسفانه بی‌دقتی در ترویج اخبار سبب ترویج ترس و وحشت در میان مومنان و ایجاد هرج‌ومرج در میان جامعه دینداران شده است.

آستان مقدس کاظمین تاکید کرد: در شرایط پیش‌روی جهان و به ویژه عراق، انتظار می‌رود که افراد برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، اخبار مرتبط با آستان مقدس کاظمین را تنها از نهادهای وابسته به آستان دریافت کرده و از نشر اخبار کذب و دروغ بپرهیزند.

در این بیانیه با هشدار به شیطنت برخی افراد برای تشویش اذهان عمومی، خدشه‌دار کردن اعتبار خادمان آستان مقدس کاظمین خاطر نشان شده است: همزمان با پدیدارشدن ویروس کرونا در جهان، آستان مقدس کاظمین تدابیر پیشگیرانه مهمی را برای حفظ سلامتی خادمان و زائران و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در اماکن متبرکه انجام داده که این اقدامات مورد تحسین مسؤولان بهداشتی کشور نیز قرار گرفته است.

آستان مقدس کاظمین همچنین حق پیگرد قانونی را برای خود محفوظ دانسته و تصریح کرد: مطابق با قوانین مجازات کشوری، با هر فردی که بخواهد اعتبار معنوی اماکن مذهبی را خدشه‌دار با جدیّت برخورد خواهد شد.

آستان مقدس کاظمین در پایان با اشاره به اهتمام ویژه مسؤولان به رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت زائران تاکید کرد: زائران و دوست‌داران اهل بیت‌(ع) نسبت به سلامت خادمان آستان مقدس کاظمین اطمینان داشته باشند. همچنین اعلام می‌شود که بنابر توصیه مرجعیت عالی شیعیان پیرامون وجوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تا اطلاع ثانوی تجمعات و مراسمات مذهبی در این آستان برگزار نخواهد شد.

گفتنی است،آستان مقدس حسینی و عباسی نیز روز گذشته شایعات منتشر شده در فضای مجازی پیرامون تعطیلی حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) به سبب گسترش ویروس کرونا را به شدت تکذیب کردند.

آستان مقدس حسینی و عباسی با بیان آنکه اینچنین اخباری دروغ و خالی از واقعیت است، رسانه‌ها را به دقّت و مسؤولیت‌پذیری در نقل اخبار فراخوانده و تاکید کردند که رسانه‌ها، اخبار خود را تنها از منابع رسمی، اخذ کنند.
محمد رایجی
ارسال نظرات