۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۶۵۶۳۴۹
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

پاسخ‌گویی به مطالبات نظام در اولویت شورای عالی باشد

پاسخ‌گویی به مطالبات نظام در اولویت شورای عالی باشد
حجت الاسلام و المسلمین نیازی حوزه علمیه را پشتوانه نظام اسلامی دانست و بر پاسخ‌گویی به مطالبات نظام، همچنین حفظ اهداف و حمایت از انقلاب را از اولویت‌های شورای عالی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز فعالیت هشتمین دوره شورای عالی حوزه های علمیه، حوزه علمیه را پشتوانه نظام و انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: مسأله حفظ اهداف و حمایت از انقلاب و نظام باید در اولویت شورای عالی حوزه های علمیه قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: البته پس از انقلاب اسلامی حوزه علمیه همیشه در مسیر پاسخ گویی به مطالبات نظام حرکت کرده، اما امروزه با توجه به وجود شبهات فراوان شرایط متفاوت است و حوزه علمیه باید باید با برنامه ریزی، تمامی آنها را پاسخ دهد که تنها راه چنین کاری اولویت داشتن اهداف نظام اسلامی برای حوزه علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشاهده رشد فرهنگی در دنیا، طلاب باید خود را به سلاح علم مجهز سازند و به عبارت دیگر باید به صورت جهانی بیاندیشند زیرا امروزه دنیا به مسأله دین رو آورده و مردم تشنه دین هستند، بنابراین طلاب باید بتوانند با بیانی ساده اساس اسلام را برای همگان معرفی کنند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: امروزه طلاب باید مطالعه و درس خواندن عمیق را وظیفه انقلابی خود بدانند زیرا امروزه تبلیغ با توجه به شرایط و امکانات، دارای ابعاد جدیدی است.

وی در ادامه به خاطره ای از مرحوم فلسفی اشاره کرده و افزود: مرحوم فسلفی پیش از انقلاب در جلسه ای بیان کرد«پیش بینی شده در سال 2000 میلادی اقبال به روحانیت و دین بسیار جدی خواهد شد بنابراین آقایان طلاب به خوبی درس بخوانید»؛ امروزه طلاب باید از توان پاسخ گویی به سؤالات تعداد زیادی از شخصیت ها، دانشمندان، متفکران، مهندسان و اندیشمندان برخوردار باشند بنابراین شرایط امروزی قابل مقایسه با گذشته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی تصریح کرد: با توجه به مطالب بیان شده، شورای عالی حوزه های علمیه باید بسترهای لازم را برای طلاب ایجاد کند تا با روی کار آمدن نسل جوان در حوزه علمیه بتوان نیازهای آینده نظام و نیازهای امروزی را به خوبی پاسخ داد.

وی با بیان این که علم و عمل دو سلاح جذب افراد به دین هستند، اظهار کرد: با سلاح علم و عمل می توان افراد فرهیخته و دنیای تشنه را به سمت دین دعوت کرد؛ البته اثر عمل کردن بیش از علم است چنانچه در حوادث اخیر اعم از سیل و کرونا عملکرد طلاب تأثیر فراوانی داشته است به گونه ای که در آغاز برخوردهای نامناسبی با طلاب می شد اما پس از مدتی که مشاهده کردند طلاب با جان و دل در خدمت سیل زدگان یا بیماران هستند، همه از طلاب عذرخواهی می کردند./1324/ت302/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات