۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۵۶۳۵۷
آیت الله توکل در گفت و گو با رسا تبیین کرد؛

تحول خواهی در مبانی معرفتی اسلام

تحول خواهی در مبانی معرفتی اسلام
نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام بر احسن حال تأکید و بر ما استطعتم من قوه و حرکت به سمت رشد امر می کند؛ اگر ما به این سمت حرکت نکنیم عیب از معرفت ما است.

آیت الله سید عبدالرحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت­‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر شاخصه های تحول خواهی و تحول آفرینی در اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: تحول منشأ، علت، اسباب و ابزار می خواهد و اصل تحول باید انجام بگیرد.

وی با بیان این که عقل درجازدن را محکوم می کند، گفت: این که حال گذشته و اکنون ما برابر باشد و ارتقا پیدا نکنیم، کاملاً زشت است و تحول باید انجام شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحث مسأله تحول در دعای عید نوروز تصریح کرد: اگر دشمن به ابزاری مسلط است، باید به آن ابزار مسلط و مسلح شویم و این تحول به سوی رشد و بالندگی است، اما باید دقت کرد که در کجا ضعف داریم و باید شناسایی شود و علت این ضعف ها بررسی و اسباب آن مشخص شود.

وی به مسأله تحول از دیدگاه عقل پرداخت و افزود: اگر ما به انقلاب و دین نگاه نکنیم و فقط عقل را حاکم بدانیم، عقل درجازدن را نهی می کند و باید ارتقا پیدا کنیم.

آیت الله توکل درباره نسبت تحول خواهی با مبانی معرفتی اسلام و انقلاب اظهار داشت: اسلام بر احسن حال تأکید و بر ما استطعتم من قوه و حرکت به سمت رشد امر می کند؛ اگر ما به این سمت حرکت نکنیم عیب از معرفت ما است.

وی گفت: در تمام مسائل اعم از عبادی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و فردی نباید با گذشته یکسان باشیم و در تمام ابعادی که یک ملت به آن نیازمند است، نباید درجا بزنیم، بلکه باید در حد توان خود حرکت کنیم اما در هر عرصه ای بایستی خبرگان آن عرصه مشکلات را شناسایی و علت یابی کرده و طرح ارائه کنند./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات