۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۵۶۳۷۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

مبارزه قاطع با فساد دشمن را از طمع به انقلاب و نفوذ مأیوس می‌کند

مبارزه قاطع با فساد دشمن را از طمع به انقلاب و نفوذ مأیوس می‌کند
نماینده خبرگان رهبری با قدردانی از اقدامات قاطع آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد گفت: مبارزه جدی با فساد مردم را امیدوارتر و دشمن را از نفوذ مأیوس می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا،به تبیین سخنان رهبر انقلاب درباره قوه قضائیه پرداخت و گفت: رهبر معظم  انقلاب در سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یاران درباره مبارزه با فساد و احقاق حقوق اشخاص و جامعه و اقامه عدل، رهنمودهایی را ارائه کردند که از اساسی ترین و راهبردی ترین مسائل الهی، اسلامی و انقلابی نظام است و ایشان بر این مسأله تأکید کردند که مبارزه فساد بایستی مجدانه، پیگیرانه و مستمرانه بر اساس سه عنصر حق، عدل و قانون انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بیان کرد: حق در شریعت بدین معناست که هر چیزی ثابت و مستقر در جایگاه خود قرار گیرد؛ اما اجرای عدالت جنبه ابرازی برای رسیدن به این هدف مقدس است.

وی تشخییص حق از باطل را از دشوارترین و پیچیده ترین امور دانست و گفت: قداست حق به اندازه ­ای است که حتی ستمگران عالم نیز با ادعای حق طلبی به ظلم و ستمگری می پردازند؛ همواره حق و باطل در هم آمیختگی دارد و از این رو مهمترین و سخت ترین وظیفه انسان تشخیص حق از باطل است. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ملاک تشخیص حق از باطل را مر قانون دانست و گفت: قانون اساسی میثاق ملی و سنجه حق از باطل است و مسؤولان باید عدالت خواه و عدالت طلب باشند، نتیجه حق طلبی این است که به هیچ فردی از جامعه ظلم و ستم نشود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، احقاق حق از مهمترین وظایف قوه قضائیه است، افزود: امام خمینی(ره) در رهنمودی فرمودند که قوه قضائیه باید ملجأ و پناهگاهی برای ستم دیدگان باشد تا اینکه حقوق به غارت رفته خود را از حلقوم ستمگران خارج کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر قوه قضائیه بخواهد عدالت و مبارزه با فساد را در جامعه اجرایی کند، باید از هرگونه باطل و فساد مالی و ظلم به دور باشد؛ بنابراین این نهاد بایستی به پاکسازی و تصفیه درونی خود بپردازد.

وی با بیان اینکه در دوره ریاست جدید، مبارزه با فساد از درون قوه قضاییه آغاز شده است، گفت: اگر خواهان این امر هستیم که امید به نظام در میان مردم افزایش پیدا کند و دشمنان یأس و ناامیدی از طمع و نفوذ به انقلاب پیدا کنند؛ باید احقاق حق، اقامه عدل و عمل به قانون در جامعه به درستی انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: روشنگری و مطالبه گری در مسأله مهم مبارزه با فساد عامل بقا و دوام انقلاب و رضایتمندی مردم است؛ از این رو باید فرزانگان، حوزویان، دانشگاهیان و دلسوزان انقلاب در این زمینه روشن گری کنند تا عرصه برای اهل باطل و مفسدان تنگ شود و جایی برای آنها در جامعه باقی نماند./998/ت302/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات