۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۵۶۴۳۸
معاون صدای رسانه ملی خبر داد؛

کاهش تولیدات رادیویی به‌منظور ارتقای کیفیت

کاهش تولیدات رادیویی به‌منظور ارتقای کیفیت
شاه آبادی با اشاره به مسأله کاهش برنامه‌های تولیدی رادیو به منظور افزایش کیفیت آنها گفت: امروز رادیو نباید از ساختارهای گذشته همانند ساختارهای گفت‌وگو محور استفاده کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران، کارکنان و برنامه سازان رادیو سراسری معارف با اشاره به مسأله کاهش برنامه های تولیدی به منظور افزایش کیفیت برنامه ها گفت: آنچه که در معاونت صدا برای ما مهم و حیاتی قلمداد می شود آن است که برنامه های تولیدی از کیفیت مناسب و بالا برخوردار باشد.

وی ادامه داد: امروز رادیو نمی تواند از ساختارهای گذشته همانند ساختارهای گفت‌وگو محور و گفتارمحور استفاده کند و ناگزیر باید به سوی برنامه های کوتاه و تأثیرگذار و مخاطب پسند حرکت داشته باشد و ما باید در تولید برنامه ها از ساختارهای نوین برنامه سازی استفاده کنیم.

شاه آبادی با بیان اینکه ساختارهای برنامه سازی خود را به سوی مجله رادیویی، مسابقه و مستند روایی و رادیویی تغییر و ارتقاء داده ایم، ابراز کرد: در این صورت یک برنامه رادیویی که بخواهد تولید شود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اینکه در صورت ادامه یافتن شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، رادیو سراسری معارف برای دانش آموزان محتواهای آموزشی پخش خواهد کرد، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا این کار را در رادیو شروع کردیم و بیش از 19 هزار دقیقه برای دانش آموزان برنامه های آموزشی پخش کردیم؛ همین برنامه را برای سال تحصیلی جدید نیز داریم و در صورت نیاز با هماهنگی آموزش و پرورش آن را ادامه می دهیم.

وی همچنین درباره تقویت فرستنده رادیو سراسری معارف تأکید کرد: ما در راستای سیاست های توسعه معاونت فنی روش های جدید تقویت فرستنده ها همچون فرستنده های دیجیتالی و DRA را در دستور کار داریم، اما باید دانست خرید فرستنده های جدید نیازمند منابع مالی و جدید بوده و این در حالی است که فرستنده های برون مرزی سازمان به دلیل عدم حمایت دولت و عدم تخصیص ارز در حال قطع شدن است؛ با این حال ما در حال پیگیری هستیم و امیدواریم به زودی گشایشی در این زمینه حاصل شود./841/پ202/ف

حسین ثالث موید
ارسال نظرات