۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۵۶۴۶۳
شهردار قم تاکید کرد؛

ضرورت تدوین نظامات فقهی مدیریت شهری

ضرورت تدوین نظامات فقهی مدیریت شهری
سقاییان نژاد تدوین نظامات فقهی مدیریت شهری را ضروری دانست و اظهار داشت: حکمرانی و پارلمان شهری، اقتصاد شهر، سیمای اسلامی شهر از جمله مسائل مهم شهرداری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن همایش های شهرداری برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: در دهه کرامت باید سیره ائمه معصومین(ع) به درستی در میان مردم تبیین شود.

سقائیان نژاد با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای شهر ما، عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ارزشمند که جای خالی آن احساس می شود، موضوع یابی در خصوص مشکلات شهری با همکاری اصحاب رسانه است.

شهردار قم خبرنگاران را پل ارتباطی میان مردم و مدیریت شهری دانست و افزود: همکاری همه جانبه شهرداری، مردم و خبرنگاران می‌تواند بهبود خدمات شهرداری را در پی داشته باشد.

وی تدوین نظامات فقهی مدیریت شهری را ضروری دانست و اظهار داشت: حکمرانی و پارلمان شهری، اقتصاد شهر، رویکردهای جذب سرمایه،‌ حل مسائل ترافیک، سیمای اسلامی شهر، ارتقاء و کیفیت زندگی مردم، حل مسائل زیست محیطی، عمران و آبادی، هوشمندسازی شهر، حفاظت از زیست بوم، مدیریت پسماندها از جمله مسائل مهم شهرداری است.

شهردار قم با بیان اینکه شهر مقدس قم پایگاه انقلاب، جهاد و شهادت است، عنوان کرد: در مدیریت شهری قم باید قطب زیارتی بودن این شهر را مدنظر قرار داد از این رو محوریت حرم مطهر حضرت معصومه(س) از جمله اولویت های شهرداری در تصمیم گیری هاست.

سقاییان نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص تحصیل فرزندان او در آمریکا ابراز داشت: این بحث ها خصوصی و مربوط به بنده است و ترجیح می‌دهم سکوت کنم.

شهردار قم به رابطه حسنه میان خود و اعضای شورای شهر اشاره کرد و افزود: اگر در دوره کنونی مدیریت شهرداری ۱۳ نفر از اعضای شورای شهر به بنده رای نمی‌دادند، شهردار قم باقی نمی‌ماندم.

وی افزود: تلاش می کنم هر شب با حضور در حرم حضرت معصومه از نزدیک با مردم در ارتباط باشم؛ شب های سه شنبه نیز در جمکران بعد از انجام اعمال با مردم صحبت می کنم و علاوه بر آن کارشناسان و همکاران بنده در شهرداری پاسخگوی مردم هستند.

سقاییان نژاد به تلاش های شهرداری قم در جهت توسعه متوازن شهری اشاره کرد و گفت: خود را ملزم به پرداخت وجه بیشتر به شهرداری های مناطق ۲ و ۶ می‌دانیم که این بودجه از طریق درآمدهای حاصل از منطقه ۱ و ۴ تامین می‌شود.

وی توسعه زیرساخت های شهری را لازمه ترغیب زائران برای اقامت طولانی مدت در قم دانست و ابراز کرد: با توسعه حمل و نقل، اقامتگاه ها، هتل ها و با فعالیت بخش خصوصی ورود زائران از کشورهای همسایه به شهر مقدس قم باید سیستمی شده و از سرگردانی زائران در شهر جلوگیری شود.

گفتنی است در پایان این نشست خبری آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره رسانه ای شهر ما برگزار و شهردار قم از آن پرده برداری کرد./1350/پ202/ف

ارسال نظرات