۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۶۵۶۴۸۸
در جلسه شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش  همدان مطرح شد:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های تبلیغ/ رشد ۵۰ درصدی پذیرش در مدارس خواهران همدان

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های تبلیغ/ رشد ۵۰ درصدی پذیرش در مدارس خواهران همدان
جلسه شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش همدان با حضور اعضای این شورای در حوزه علمیه استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، جلسه شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان عصر امروز با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی در این جلسه اظهار کرد: باید تمرکز کارهای فرهنگی و دینی بیشتر روی دانش آموزان و نوجوانان باشد تا جایی که نماز جماعت در مدارس مهمتر از برگزاری نماز جماعت در ادارات است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: از این رو ادارات و سازمانهای مربوط باید نسبت به برگزاری نماز جماعت در مدارس احساس وظیفه و عملی کردن این فریضه را بین خود تقسیم کنند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید اذعان کرد که وضعیت اقتصادی طلاب مناسبت نیست، لذا بایسته و شایسته است که از آنها حمایت بیشتری شود تا در انجام امور خود دغدغه کمتری داشته باشند.

در ادامه این جلسه، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی نیز اظهار داشت: باید نگاه ما به مسائل علمی، ریزبینانه و قابل اجرا باشد و از کلی گویی دوری کنیم لذا باید امکانات و شرایط حوزه و آموزش و پروش مورد سنجش قرار گیرد و بعد تصمیم کلی گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: باید از ظرفیت هایی که در بحث تبلیغ در همدان داریم نهایت استفاده را برای پیشبرد اهداف به کار ببریم.

آیت الله موسوی اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: در این جلسه جای دارد از معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان تقدیری داشته باشیم، حجت الاسلام ارتقایی حتی قبل از حضور در جایگاه معاونت، توانسته بود از طریق گروه تبلیغی سراج موفقیت‌های خوبی را در موضوعات مختلف کسب کند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام سیدسعید بطحائیان اظهار داشت: یکی از کارهای مهم برای ارتباط بیشتر حوزه و آموزش و پرورش ایجاد و تأسیس مدرسه ای وابسته به حوزه علمیه است.

مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان تصریح کرد: هدف اصلی از تأسیس این مدرسه آن است که حوزه نقش مستقیمی در تربیت دانش آموزان در شرایط فعلی داشته باشد.

خانم ام کلثوم امیدی؛ مدیر حوزه خواهران استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه با حمایت های خوب نماینده ولی فقیه در استان، حوزه علمیه خواهران همدان رتبه اول پذیرش در کشور را به دست آورده است که این امر برای ما مایه مباهات و ایجاد انگیزه بیشتر است.

امیدی تصریح کرد: رشد ۵۰ درصدی در پذیرش امسال در حوزه‌های خواهران همدان یکی از نتایج همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: امروز دشمن عملا در مدارس دخترانه در حال پیاده کردن پروژه نفوذ است، لذا می طلبد که حضور مبلغان و طلاب خواهر در مدارس دخترانه بیشتر از پیش شود./1403/پ210/ق

ارسال نظرات