۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۵۶۵۰۶
کارشناس مسائل غرب آسیا:

قدرت پوشالی آمریکا برای همگان، جز روشنفکر‌های اصلاح طلب مشهود است

قدرت پوشالی آمریکا برای همگان، جز روشنفکر‌های اصلاح طلب مشهود است
سعیداوی با تأکید بر اینکه ضعف آمریکا برای جهانیان نمایان شده است، گفت: کسانی که ضعف آمریکا را باور ندارند تنها عده‌ای روشنفکر اصلاح طلب هستند.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به توهین اخیر سفیر آمریکا در لبنان علیه حزب الله و سید حسن نصرالله، عنوان داشت: شخصیت‌های سیاسی جهان به خوبی نسبت به قوانین دیپلماتیک واقف هستند، هر سفیری به ویژه کشور‌های بزرگ به خوبی می‌داند که نباید در مسائل داخلی کشورها، دخالت کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه دخالت در مسائل داخلی کشور‌ها نقض قانون است، ادامه داد: موضع گیری صریح سفیر آمریکا در لبنان، علیه حزب الله و سید حسن نصرالله، نشانی از عصبانیت بی حد و حصر آمریکا از موفقیت جبهه مقاومت است.

سعیداوی با بیان اینکه اظهارنظر‌های سخیفانه علیه محور مقاومت گویای حرکت صحیح آن است، اضافه کرد: دشمنان با نقض قوانین و زیرپا گذاشتن شخصیت سیاسی خودشان، تلاش می‌کنند تا محور مقاومت تضعیف شود حال آنکه اظهارنظر‌های سخیفانه از شأن شان کم می‌کند.

وی موضع گیری قاضی لبنانی علیه اظهارات سفیر آمریکا را قابل توجه دانست و گفت: چنین موضع گیری هایی، نتیجه خودباوری حاصل از انقلاب اسلامی است، هیچ کشوری حتی کشور‌های بزرگ جرأت ایستادگی در برابر آمریکا را نداشتند، اما امروز شخصیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مقابل آمریکا موضع گرفته و حرف حق را بر زبان می‌رانند و از عواقب آن ترسی ندارند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه ضعف آمریکا برای جهانیان نمایان شده است، عنوان داشت: تنها کسانی که ضعف آمریکا را باور ندارند عده‌ای روشنفکر اصلاح طلب هستند، اینان می‌دانند که آمریکا ضعیف شده، اما همین ضعف را فرصتی برای مذاکره قلمداد می‌کنند.

سعیداوی تصریح کرد: نظام سیاسی آمریکا هرگز روی خوش به مذاکره نشان نمی‌دهد، در بحث برجام که یک توافق نامه جهانی بود همگان شاهد خروج آمریکا بودند، با آمریکایی که ناقض همه پیمان‌ها هست مگر می‌توان مذاکره کرد؟ از زیرسؤال رفتن موضع گیری‌های آمریکا از سوی قاضی لبنانی باید درس عبرت گرفت.

وی با بیان اینکه کشور‌های جهانی به خودباوری و دستیابی به هویت رسیدند، گفت: هیمنه پوشالی آمریکایی‌ها برای جهانیان رو شده است حال آنکه همیشه با استفاده از هالیوود و رسانه به جهان القا می‌کرد که هر کس در برابرشان قدعلم کند، به شدت مجازات می‌شود. /۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات