۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۵۶۵۶۹
مفتی مصر:

بی‌توجهی به مسأله فلسطین خیانت به تاریخ و هویت اسلامی است

بی‌توجهی به مسأله فلسطین خیانت به تاریخ و هویت اسلامی است
مفتی مصر با تاکید بر لزوم آگاهی‌بخشی به جوانان و بیدارسازی وجدان‌ها خاطر نشان کرد که مسأله فلسطین، مسأله اول جهان اسلام بوده و بی‌توجهی به آن خیانت به اسلام است.

به گزارش بین ‌الملل خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر و رییس کمیته جهانی فتوا در همایش مجازی با عنوان «با صلح علیه اشغالگری» و به دعوت شیخ محمود الهباش قاضی قضات تاکید کرد که اکنون بهترین زمان برای به رسمیت شناختن حق تاریخی و دینی قدس شریف به عنوان پایتخت تاریخی ـ دینی فلسطین است.

شیخ علام خاطر نشان کرد: در وهله نخست، اشتیاق، تعلق خاطر و محبت نسل‌های متمادی مسلمین به مسجد الاقصی و قدس شریف، یک امر دینی و ایمانی است. مسجد الاقصی همانند کعبه و مسجد نبوی دارای شرافت جایگاه است. مسلمانان شعائر الهی و مقدسات نبوی را ارج می‌نهند و مسجد الاقصی یکی از آن مقدسات است.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که هرقدر فتنه‌ها و حوادث، ما را فرابگیرد، هیچ گاه دل و جان خود را از مسأله فلسطین و قدس شریف رها نخواهیم ساخت. علاقه مسلمانان به قدس شریف تنها برخاسته از عاطفه، حماسه موقت و یا احساسات زودگذر نیست بلکه یک وظیفه دینی، مذهبی، سیاسی، حزبی و اخلاقی است.

مفتی مصر احساسات و عواطف دینی را امری سازنده دانسته و گفت: خیر و برکت به قلبی که محبت الهی در آن نباشد نازل نمی‌شود و چنین افرادی با دستیابی به اهداف و منافع فردی خود، پس از مدتی از آرمان‌های قدس و فلسطین عقب‌نشینی می‌کند.

شیخ علام خاطر نشان کرد: داشتن احساسات و عواطف مذهبی امری مطلوب است، مشروط به آنکه برخاسته از علم، آگاهی و درایت باشد. افرادی که جذب گروهک‌های افراطی و تروریستی می‌شوند، مفهوم جهاد را برای دستیابی به اغراض سیاسی و منافع فردی خویش به‌کار می‌برند.

رییس کمیته جهانی فتوای مصر با جداسازی راه مسلمانان حقیقی و اسلام از متظاهران و کاسبان معامله قرن اظهار داشت: باید محبت و علاقه ما به قدس شریف تبدیل به برنامه‌ای عملی برای بیداری سازی وجدان‌ها و بازگشت فلسطین به جایگاه حقیقی خود در جهان اسلام و فرهنگ عربی ـ اسلامی از مسیر آموزش و تربیت شود.

شیخ علام در پایان تصریح کرد: مسأله فلسطین، مسأله اول امت اسلامی ـ عربی و هیچگاه مسأله ملتی خاص یا جریانی مشخّص نبوده است. بی‌توجهی، اهمال، سستی در برابر قدس شریف، خیانت به اسلام، تاریخ عربی، دیانت و هویت اسلامی است.

محمد رایجی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
علمای اهل سنت مصر گفتند که باید به فلسطین توجه شود
اما برخی از شیعیان داخلی با آن مخالف هستند
به نظر شما چه کسی مسلمان تر است؟
1
0
طلبه 313
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
موافقان اسلام اصیل محمدی ، شیعیان واقعی هستند
این افراد موافق جبهه مقاومت و حامی مظلومین و مستضعفین هستند