۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۵۶۶۶۸
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی:

مجلس تسلیم فشارها برای موافقت با مذاکره نمی‌شود

مجلس تسلیم فشارها برای موافقت با مذاکره نمی‌شود
حجت الاسلام نقدعلی با تأکید بر ضرورت استفاده از توان داخلی کشور به منظور مبارزه با مشکلات اقتصادی، گفت: سیاست‌گذاری عاقلانه و عالمانه گره گشای مشکلات کشور است.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون احتمال تعمدی بودن برخی مشکلات اقتصادی به منظور تحمیل مذاکره با آمریکا به کشور، گفت: در باب علت وضع نابسمان اقتصادی کشور و مسائل مختلفی که کار را به اینجا رسانده است، عمده دلیل مشکلات سوء مدیریت و سوء تدبیر مسؤولان است.

وی در ادامه افزود: در طول هفت سال گذشته به دلیل زمین گذاشته شدن طرح‌های اساسی و رها شدن طرح‌های اساسی نظیر حذف کارت سوخت که منجر به افزایش قاچاق سوخت در کشور شد و زیان‌های بسیاری به دنبال داشت، تعطیل کردن مسکن مهر که به قول یکی از افراد هیأت رییسه مجلس یکی از علت‌های ناتوانی دولت در مقابل تحریم‌ها همین موضوع است و ده‌ها سوء مدیریت دیگر، باعث شده است که با چنین شرایطی در کشور مواجه شویم.

افزایش قیمت دلار برای جبران کسری بودجه دولت

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه برخی کارشناسان پیرامون افزایش قیمت دلار به منظور کسری بودجه دولت، تصریح کرد: هرچه که علت افزایش قیمت ارز و مشکلات اقتصادی باشد، عزم و اراده مجلس شورای اسلامی تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های درون کشور است.

حجت الاسلام نقدعلی با تأکید بر اهمیت استفاده از توان داخلی برای عبور از مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: مجلس تکیه بر سیاست‌گذاری‌های عاقلانه و عالمانه را راه حل برون رفت از مشکلات می‌داند و معتقد هستیم سیاست‌گذاری‌های عالمانه و عاقلانه می‌تواند در کوتاه مدت جلوی تورم و افزایش قیمت‌ها را بگیرد و در بلند مدت موجب رونق اقتصادی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که کارشناسان حاضر در مجلس به آن اعتقاد دارند و مجموعه نمایندگان دنبال می‌کنند بر مبنای سیاست‌های عاقلانه و عالمانه‌ای است که می‌تواند گره گشای مشکلات کشور باشد.

برجام باعث افزایش تورم در کشور شد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با رد اینکه مجلس در مقابل فشارها برای مذاکره مجدد با آمریکا تسلیم خواهد شد، تصریح کرد: مسلما بنابر تجربه تاریخی در سالهای گذشته از ابتدای انقلاب تا به امروز و به ویژه تجربه برجام و شبه برجام‌ها، مذاکره نه تنها سودی برای کشور ندارد بلکه اوضاع افزایش تورم را بدتر خواهد کرد و مجلس هرگز زیربار فشارهای ساختی نمی‌رود.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه مجلس یازدهم تنها سیاست تکیه بر توان داخلی را دنبال خواهد کرد، افزود: به فضل پروردگار بدون دست دراز کردن در مقابل بیگانگان و قدرت‌های ستمگر خواهیم توانست با استفاده از ظرفیت‌های گسترده کشور و اتکا به توان داخلی رونق اقتصادی ایجاد کنیم و مانع افزایش تورم و مشکلات اقتصادی در کشور بشویم./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات