۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۵۶۸۸۹
توهین به مرجعیت شیعه(4)؛

علمای جهان اسلام: عادت آل سعود و وهابیت توهین به مراجع است

علمای جهان اسلام: عادت آل سعود و وهابیت توهین به مراجع است
جمعی از علمای جهان اسلام خاطرنشان کردند که روش آل سعودی و وهابیت مستمرا بر پایه فتنه انگیزی و بی حرمتی به مراجع است.
به گزارش خبرنگار بین الملل خبر گزاری رسا در عراق، روزنامه ای سعودی شرق الاوسط روز گذشته با رسم یک کاریکاتوری به حضرت آیت الله سید علی سیستانی توهین کرد که این اقدام شنیع آنان منجر به واکنش علمای جهان اسلام شد که متن بیانیه آنان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بار دیگر شاهد این هستیم که رسانه های سعودی به یک مقام مرجعیت توهین کرده اند.
همه باید بدانند که روش سعودی و وهابیت مستمرا بر پایه فتنه انگیزی و بی حرمتی به مراجع است و هرگز از این روش دست نمی کشند و همه باید بر این مطلب اگاه باشند.
هتک حرمت و توهین به مردم، مقدسات و مراجع عراق، روش انها از سابق تا الان است.
آل سعود، سابقا با فتوای های تکفیری و دستور به اقدامات انتحاری و سیاسیت های فتنه انگیز شان در عراق به جنایت می پرداختند و امروز به مراجع و علمای این کشور توهین می کنند و این در حالیست که هیچ واکنش مناسبی از سوی دولت عراق در قبال رژیم  سعودی نمی بینیم.
روزنامه شرق الاوسط با این اقدام توهین آمیز، چهره واقعی آل سعود را نمایان کرد و نشان داد که به مرجعیت بزرگ دینی احترام نمی گذارد.
و انها خوب می دانند که ایت الله سیستانی (دام ظله) با فتوای جهاد کفایی ضد جریان تروریستی و تکفیری داعش، از عراق و بقیه کشور های همجوار حتی عربستان دفاع کرد.
ما خواستار موضع رسمی دولت و پارلمان در مورد این قضیه هستیم و همچنین دعوت می کنیم از مسؤولان شیعه، سنی و کرد که با اتخاذ موضع رسمی به دفاع از مرجعیت دینی، استقلال و عظمت عراق بپردازند.
 و السلام علیکم
گروهی ازعلمای جهان اسلام
 
اسامی امضاء کنندگان این بیانیه به شرح ذیل است:
محمد الحیدری، محمد الحسنی، حمید الحسینی، شیخ عقیل الشبکی، شیخ محمد الاسدی، شیخ وهاب دارجی، شیخ مشگاگ الهامیری، شیخ راد آل بالی، شیخ یاسر الحمیدوی، شیخ رشید البدری، شیخ صباح الجبوری، شیخ حسن آل اسدی، شیخ عباس الزالمی، شیخ کاظم العبادی النصیری، شیخ محمد التمیمی، شیخ میثم البغدادی، شیخ فجری المسولی، شیخ انور آل ماموری، شیخ علی المسودی، شیخ محمد النجار، جاسم الصافی، علی علی خان، نائل الموسوی، شیخ حسن المحربی
ارسال نظرات