۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۵۷۰۲۵
نماینده مجلس شورای اسلامی:

طرح حمایت از سوت‌ زن­‌ها به صحن علنی مجلس می­‌آید

طرح حمایت از سوت‌ زن­‌ها به صحن علنی مجلس می­‌آید
فرهنگی با بیان اینکه در مجلس طرحی برای تشویق افراد سوت زن در حال بررسی کارشناسی است، گفت: خلاء قانونی در مبارزه با فساد وجود ندارد، مشکل اصلی در اجرای صحیح قوانین است.

محمدحسین فرهنگی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌­وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین علل و عوامل شکل ‏گیری فساد اداری و اقتصادی در کشور پرداخت و گفت: قوانین اداری در طول دوران مختلف دستخوش تغییرات شده‌­اند، یکی از مشکلات نظام و ایجاد فساد اداری، وجود تعدد قوانین در این زمینه است، از این رو مجلس در پی توسعه و گسترش قوانین نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قوه قضاییه و دولت خواستار وضع قوانین برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری باشد، مجلس شورای اسلامی نیز برای اصلاح و بررسی کارشناسی قوانین در این زمینه داوطلب است.

فرهنگی با بیان اینکه خلأ قانونی در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی وجود ندارد، گفت: مشکل اصلی عدم اجرای صحیح قوانین در این عرصه است، چنان که مجلس شورای اسلامی بارها برای اصلاح ساختار و قوانین مبارزه با قوانین مبارزه با فساد تلاش کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اکثریت نمایندگان بدین نتیجه رسیده‎­اند که تأسیس یک نهاد جدید در مبارزه با مفاسد سبب ایجاد مشکلات بیشتر و هزینه برای نظام خواهد شد و نتیجه چندانی در کاهش مفاسد در نظام در بر نخواهد داشت.

فرهنگی بیان کرد: قوه مقننه در دوره جدید بارها اعلام آمادگی کرده است که هر طرح و پیشنهادی را قوای دیگر ارائه کنند، نمایندگان مجلس به صورت کارشناسی بررسی کرده و به صحن علنی مجلس ارائه می دهند.

وی به نقش نظارتی مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز رسانه ها از اعلام جرایم و مفاسد با نام سوت زنی تعبیر می­‎کنند که نوعی تشویق افراد است، تا مفاسد را در محیط های اداری، نهادها و مجموعه‎های کاری خود اعلام کنند و این امر بسیار مطلوب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سوت زنی تنها کافی نیست، زیرا احتمال دارد برخی برای مطرح شدن و عقده گشایی به افراد دست پاک نیز اتهام بزنند و سبب ایجاد مشکلاتی شوند؛ اما در مجلس طرحی برای تشویق و حمایت افرادی که فساد واقعی را افشا کنند؛ در حال بررسی کارشناسی است./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات