۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۵۷۲۱۸
سازمان همکاری اسلامی:

دولت میانمار فوراً خشونت علیه مسلمانان روهینگیا را متوقف کند

دولت میانمار فوراً خشونت علیه مسلمانان روهینگیا را متوقف کند
سازمان همکاری اسلامی بیان کرد: دولت میانمار باید فوراً خشونت هدفمند علیه مسلمانان روهینگیا را متوقف کرده و مسلمانان روهینگیا آزادانه بتوانند در سطح کشور تردد کنند

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت میانمار خواستار شد که در مورد مجازات عاملان درگیری روهینگیا با پروسه های قضایی بین المللی همکاری کند و خاطرنشان کرد طبق یافته های کمیسیون تحقیقاتی راخین، که توسط دولت میانمار تنظیم شده است، در مورد صحت تحقیقات شک و تردید وجود دارد. ما از دولت میانمار می خواهیم که یافته های این تحقیقات را بصورت علنی منتشر کند.

به نوشته رایزنی فرهنگی ایران در تایلند دیوان کیفری بین المللی (ICC) و دادگستری بین المللی گامبیا (ICJ) مسؤولیت این پرونده را بر عهده دارند و آژانس اطلاعاتی سازمان ملل متحد (IIMM) نیز اطلاعاتی جمع آوری می کند. بنابراین اطلاعات بین المللی قدرتمندی گردآوری شده است و از میانمار خواستار شده اند که در این مورد همکاری کنند.

همچنین خاطرنشان کرد که به دلیل درگیری های اخیر در ایالت راخین، فرار پناهجویان به بنگلادش، مسأله بازگشت این پناهجویان به کشور را دشوارتر کرده است.

نماینده دائم میانمار در سازمان ملل متحد گفته است که صدها پناهنده از بنگلادش بدون مجوز دولت میانمار به کشور بازگشته اند. ممنوعیت فعلی اینترنت در ایالت راخین با هدف جلوگیری از گسترش خشونت و نفرت در بین ملیت های قومی است. این اقدام با هدف مهار کنترل از راه دور و انفجار مین های زمینی انجام شده است.

سازمان همکاری اسلامی (OIC) گفت: دولت میانمار باید فوراً خشونت هدفمند علیه مسلمانان روهینگیا را متوقف کرده و مسلمانان روهینگیا آزادانه بتوانند در سطح کشور تردد کنند و دولت باید کاملاً از اقدامات موقت تعیین شده توسط ICJ پیروی کند. و خواستار همکاری میانمار در قضاوتهای بین المللی شده است.

ارسال نظرات