۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۶۵۷۳۵۴
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

مطالبه حقوق عامه؛ تکلیفی مهم بر دوش نمایندگان مجلس خبرگان

مطالبه حقوق عامه؛ تکلیفی مهم بر دوش نمایندگان مجلس خبرگان
آیت الله حیدری مطالبه‌گری حقوق عامه و رسالت گفتمان سازی برای نظام بر عهده مجلس خبرگان رهبری دانست و مدیریت رهبر انقلاب بر نظام مدیریت بی‌نظیر و بی‌سابقه دانست.

آیت الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین اهمیت و نقش جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: بنا بر مبنای شرعی، ولایت فقیه مشروعیت بخش نظام اسلامی است و بدون حضور و تأیید ولی فقیه بر ارکان نظام، حکومت آن کشور طاغوتی خواهد شد و هیچ ارزش دینی و شرعی را ندارد و تنها با حضور ولی فقیه جامع الشرایط بر رأس امور و با تعیین و تایید افراد بر ارکان کشور، آن نظام مشروعیت پیدا خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: قانون اساسی بر طبق شرع، رهبر را به مدیر کل ارکان جامعه و رهبر قوای سه گانه کشور قرار داده است و اختیارات خاص ویژه ای برای حاکمیت آن بیان کرده است.

وی با بیان اینکه تنها راه مشروعیت بخشیدن ولایت فقیه، تایید فقهای مطرح بلاد است، گفت: نمایندگان مجلس خبرگان به صورت مستمر نظارت بر مواضع، فرامین و عملکرد رهبری دارد و زمانی که رهبر یکی از شرایط حکومت را از دست دهد، خود به خود طبق مبانی شرعی و قانونی مدیریت جامعه از وی ساقط می شود؛ ولی تشخیص این مبانی بر عهده اعضای مجلس خبرگان است.

آیت الله حیدری مجلس خبرگان را پشتوانه رهبری در جامعه دانست؛ گفت: پل ارتباطی میان حاکمیت و جامعه و مردم از طریق مجلس خبرگان میسر است و نمایندگان مجلس خبرگان باید مشکلات و ناهنجاری های مردم را به مسؤولان مربوطه برسانند و راهنمایی ها و راهکارهای لازم را از مسؤولان جویا شوند و به مردم اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری از جایگاه والایی در نظام اسلامی برخوردار است، گفت: مطالبه گری حقوق عامه مردم و رسالت گفتمان سازی برای نظام بر عهده مجلس خبرگان رهبری است.

عضو مجلس خبرگان به نقش مردم در انتخاب رهبر انقلاب گفت: انتخاب رهبر انقلاب مسأله تخصصی است و امکان تشخیص و انتخاب مستقیم مردم برای تشخیص رهبری برای امور حاکمیتی کشور وجود ندارد؛ از این رو مردم، نمایندگان و علمای بلاد خود را برای تشخیص صلاحیت های رهبری راهی مجلس خبرگان می کنند.

وی مدیریت رهبر انقلاب بر نظام مدیریت بی نظیر و بی سابقه دانست و گفت: بعد از امام خمینی(ره)، آیت الله خامنه ­ای مدیریت جامعه را بر عهده گرفتند و  ایشان مدیریت جامع، بی نظیر، عدالت محورانه، مطالبه گرانه و دلسوزانه نسبت مردم را دارند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه در سه دهه گذشته دولت­ های مختلف با روش ­ها و سلیقه ­های مختلف امور کشور را بر عهده گرفتند، افزود: رهبر انقلاب با مدیریت مدبرانه توانسته تمام این دول را راهبری کند و اگر مدیریت حکیمانه آیت الله خامنه ای وجود نداشت، مملکت ما در فتنه ها و آشوب های کشور هزاران بار متلاشی شده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: استعمارگران خارجی و نوکران و غرب زدگان داخلی هم نوا با استعمارگران درصدد براندازی نظام و تضعیف حاکمیت اسلامی هستند؛ اما رهبر انقلاب با رهنمودهای روشنگرانه و بصیرت افزایی، مردم را نسبت بدین توطئه ها آگاه کرده  است و همچنین بر اثر حمایت های مردم از اصل حاکمیت و رهبر انقلاب، کشور به پیشرفت ها و دستاوردهای داخلی بسیاری دست یافته است./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
سخنان ایشان درسته
اماچرا برای بازگشت فضلای قم به شهر خودشون برنامه ای نداریم؟
0
0