۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۶۵۷۳۶۲

چند خبر کوتاه از بازار نشر

چند خبر کوتاه از بازار نشر
انتشار در آینده کتاب «کورونا، ویروس جهش‌یافته»، برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «هِرم هستی» و انتشار کتاب «درس‌های گزارش‌نویسی» از مهم ترین اخبار بازار نشر هستند.
به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انتشار در آینده کتاب «کورونا، ویروس جهش‌یافته»، برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «هِرم هستی؛ تأملی هیدگری در نظرگاه ابن‌سینا و طلایه‌داران عرفان خراسان» و انتشار کتاب «درس‌های گزارش‌نویسی» از مهم‌ترین اخبار بازار نشر هستند.

«کورونا، ویروس جهش‌یافته» به زودی در کتابفروشی‌ها
کتاب «کورونا، ویروس جهش‌یافته» که با هدف آگاهی از تمامی جنبه‌های این پاندمی تالیف شده است، تا پایان تیرماه راهی بازار کتاب خواهد شد.
فرهاد تیمور زاده مدیر مسئول انتشارات تیمور زاده خبر از انتشار کتاب «کرونا ویروس جهش‌یافته» درپایان تیرماه سال جاری داد. وی در این باره گفت: فرایند تولید محتوا و تالیف کتاب از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و با همکاری جمع زیادی از متخصصان در قالب پژوهش‌های به روز در نهایت پایان تیرماه راهی مراحل چاپ و انتشار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطب اصلی این اثر عموم مردم هستند عنوان کرد: ادبیات کتاب بسیار روان است چراکه هدف آگاهی از تمامی جنبه‌های پاندمی کرونا بود و ما تلاش کردیم هر آنچه که یک فرد باید از این ویروس بداند را در کتاب درج کنیم. تصور من بر آن است که این اثر برای تمام خانه‌های ایرانی با توجه به شرایط کنونی لازم است.
 

تیمورزاده افزود: هدف اصلی کتاب پیشگیری جدی‌تر از ابتلا به ویروس کرونا است به همین دلیل در این اثر دلایل پزشکی و علمی رعایت برخی نکات بهداشتی به طور کامل توضیح داده شده است. خوانندگان پس مطالعه این اثر شناخت کاملی از اشکال تهاجمی کووید نوزده در ارگان‌های بدن به دست خواهند آورد. همچنین مفاهیم این کتاب در نهایت منجر به کسب اطلاعات قابل اعتمادتری از سوی مردم خواهد شد.

گفتنی است، این اثر با تیمی که شامل متخصصان رشته‌های مختلف هستند به نگارش درآمده است. ابتدا کتاب با مطالبی با نگارش دکتر سلامتی، اپیدمیولوژیست آغاز می‌شود و بعد در حوزه‌های عفونی که دکتر جعفری مسئولیت آن را برعهده داشته، درباره بیماری‌ها و راه‌های انتقال آن مطالبی را برای این اثر تالیف شده است. همچنین دکتر جمیله کدیور؛ متخصص کودکان نگارش بخشی از محتوای کتاب را برعهده داشته‌اند.

همچنین عناوین سرفصل‌های این اثر عبارت است از؛ «همه‌گیرشناسی»، «علائم بیماری»، «پیشگیری»، «مشکلات تنفسی»، «درمان»، «تست آزمایشگاهی»، «تشخیص با روش‌های آزمایشگاهی»، «ایمنی بدن در برابر کرونا»، «بهداشت بارداری و شیردهی در زمان کرونا»، «تغذیه، ورزش و رویکرد‌های طبیعی در دوران کرونا»، «باید‌ها و نباید‌های روابط جنسی در اپیدمی Covid-۱۹»، «کووید-۱۹ در نوزادان و کودکان»، «سالمندان و کووید ۱۹»، «توصیه‌های روان‌شناختی و مدیریتی در مواجهه با ویروس کورونا»، «برخورد با بیماران مشکوک به سرطان در پاندمی COVID ۱۹»، «ویروس کورونا و ملاحظات شغلی»، «ظرفیت‌های طب مکمل در پاندمی کووید ۱۹»
«عوارض ویروس SARS-CoVID در مغز و اعصاب انسان (عوارض نورولوژیک)»، «کورونا و دستگاه گوارش و کبد»، «کورونا در پیوند کلیه، دیالیز و فشار خون بالا»، «نقش داروسازان در داروخانه‌های شهری
برای ارتقاء آگاهی عمومی درباره درمان و پیشگیری کووید ۱۹»،
«همه‌گیری COVID-۱۹: دستورالعمل‌ها برای بیماران مبتلا به دیابت»،
«ویروس کرونا و بیماری‌های جراحی عمومی و جراحی سرطان»، نظام‌های سلامت و چالش‌های عملی و اخلاقی برای مقابله با اپیدمی کورونا».


هرم هستی؛ تأملی هیدگری در نظرگاه ابن‌سینا و طلایه‌داران عرفان خراسان
کتاب «هرم هستی» نوشته مجتبی اعتمادی‌نیا به تازگی به همت نشر «آن سو» منتشرشده است.
هرم هستی؛ تأملی هیدگری در نظرگاه ابن‌سینا و طلایه‌داران عرفان خراسان
هِرم هستی نمایانگر نوعی طرح وجودشناختی سلسله‌مراتبی است که آدمیان طی قرن‌ها همواره نظر و عمل خود را بر اساس آن سامان داده و به لوازم منطقی و روان‌شناختی آن در عرصه فرهنگ و سیاست تن در داده‌اند. اثر حاضر می‌کوشد با نگاهی انتقادی به نحوه تلقی سلسله‌مراتبی از وجود نزد ابن‌سینا، قابلیت‌های بی‌بدیل عرفان حوزه خراسان را در پی‌ریزی طرحی اصیل از وجود واکاوی نماید.

مؤلف در این اثر نشان می‌دهد که تفکر فلسفی به معنای متعارف آن، تنها یکی از راه‌های تأمل در باب هستی و حقیقت آن است، حال آنکه اقبال شاعرانه به هستی و حقیقت آن که میراث عرفانی حوزه خراسان یکی از مصادیق آن به‌شمار می‌رود نیز یکی دیگر از راه‌های بدیل در این مسیر است؛ راهی که در آن می‌توان برخلاف رویکرد‌های موجودپژوهانه‌ای که وجود را پیوسته در زیر سایه یکی از موجودات مد نظر قرار می‌دهد، نظاره‌گر دیدارنمایی و پرهیز حقیقت هستی در پسِ حجاب موجودات بود.

این پژوهش از آن رو که از منظر نقد وجودشناختی فیلسوفی غربی در پی بازاندیشی، آسیب‌شناسی و استعدادسنجی تلقی‌های گونه‌گون از سلسله‌مراتب هستی در سپهر تفکر اسلامی ـ ایرانی است، بسترسازی برای گفتگویی بنیادین و مکالمه‌ای فرهنگی میان سنت اندیشه غربی و اسلامی را نیز به عنوان هدفی کاربردی مد نظر قرار داده است

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۴ تیر ماه ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «هِرم هستی؛ تأملی هیدگری در نظرگاه ابن‌سینا و طلایه‌داران عرفان خراسان» اختصاص دارد که با حضور احمدعلی حیدری، علی‌اصغر مصلح و مجتبی اعتمادی‌نیا در مرکز فرهنگی شهرکتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter به‌صورت زنده پیگیری کنند.

«درس‌های گزارش‌نویسی»
کتاب «درس‌های گزارش‌نویسی» مجموعه‌ای از مقالات آموزشی درباره گزارش‌نویسی مطبوعاتی و رسانه‌ای به قلم تونی راجرز، استاد روزنامه‌نگاری و گزارش‌نویسی است.

راجرز که سابقه ۲۵ ساله در روزنامه‌نگاری، سردبیری، نویسندگی و گزارش‌نویسی در رسانه‌های امریکا دارد، هفت سال با وب سایت www.thoughtco.com همکاری کرد و مقالات آموزشی او در زمینه رسانه در این وب سایت در دسترس است.

سعید درویشی با گردآوری و ترجمه این مقالات، مجموعه مناسبی را در قالب کتاب برای روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و دانشجویان روزنامه‌نگاری فراهم کرده است. او پیشتر کتاب «نگاهی تازه و تکمیلی به رسانه‌های اجتماعی» را ترجمه کرده بود. کتاب «درس‌های گزارش‌نویسی» را انتشارات فریش منتشر کرده است.

درس‌های گزارش‌نویسی مشتمل بر ۲۴ فصل و ۱۴۴ صفحه است. عناوین فصل‌های کتاب به شرح زیر است: نوشتن گزارش‌های خبری را بیاموزید؛ نوشتن گزارش‌های خبری در وب؛ انواع گزارش‌های موضوعی برای روزنامه‌نگاران؛ شش نکته در نوشتن گزارش‌های خبری که توجه خواننده را جلب می‌کنند؛ ده قدم مهم برای نوشتن یک گزارش خبری باکیفیت؛ اصول سبک آسوشیتدپرس؛ پنج ایده مهم برای نوشتن گزارش موضوعی؛ خبرنگاران چگونه نقل قول‌های خوب برای گزارش‌ها در‌می‌آورند؛ بهترین روش پوشش انواع مختلف رویداد‌های خبری زنده؛ هفت نکته برای نوشتن شرح حال شخصیت که مردم بخوانند؛ چگونه از دفن لید در گزارش جلوگیری کنیم؛ پوشش نشست‌ها به عنوان گزارش‌های خبری؛ ویرایش سریع گزارش‌های خبری را بیاموزید؛ پیداکردن و پروراندن طرح برای گزارش‌های خبری و مقالات؛ چگونه برای گزارش‌های خبری مصاحبه کنیم؛ ساختن گزارش‌های خبری با هرم وارونه؛ مبانی روزنامه نگاری: استفاده از اینترنت به عنوان ابزار گزارش‌نویسی؛ اجتناب از اشتباهات رایج گزارش‌نویسان تازه‌کار؛ گزارش‌های پلیسی؛ پنج عنصر کلیدی برای گزارش‌های خوب؛ نکته‌هایی برای نوشتن پنج نوع گزارش ورزشی؛ زاویه گزارش؛ از فعل‌ها و صفت‌ها برای درخشش گزارش استفاده کنید؛ ده نکته برای پوشش تصادفات و سوانح طبیعی

کتاب «درس‌های گزارش‌نویسی» نوشته تونی راجرز به ترجمه سعید درویشی با شمارگان ۲۲۰ نسخه در ۱۴۴ صفحه به بهای ۳۰ هزار تومان در سال ۹۹ منتشر شده است. /۹۲۵/ت303/ق
ارسال نظرات