۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۵۷۳۷۹
کارشناس مسایل قرآنی:

دستورات و فرامین قرآن هرگز رنگ کهنگی به خود نمی گیرند

دستورات و فرامین قرآن هرگز رنگ کهنگی به خود نمی گیرند
حجت الاسلام کریمی مقدم گفت: یکی از ویژگی های قرآن، به روز بودن فرامین آن است، به طوری که بعد از گذشت 14 قرن هنوز دستورات این کتاب آسمانی هرگز رنگ کهنگی به خود نمی گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان قرآنی سنندج اظهار داشت: فعالیت های قرآنی را نباید صرفا محدود به کلاس ها کنیم، بلکه باید این آموزش ها به طریقی باشند که در زندگی روزانه شخص تاثیر عملی داشته باشند.

این کارشناس مسایل قرآنی ادامه داد: از سوی دیگر باید متولیان فرهنگی و دینی در کشور به ویژه استان کردستان نگاهی بلندنظرانه به آموزش های قرآنی داشته باشند و سعی کنند که دارالقرآن ها و... را از همه نظر حمایت کنند.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به تاثیر قرآن بر زندگی ها، گفت: زندگی که بر سلوک قرآن باشد، زندگی موفق و کامیاب است، زیرا این کتاب مقدس به مانند چراغی نورانی مسیر درست را به ما نشان می دهد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه باید مسایل قرآنی و دینی را از همان اوان کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم، افزود: یکی از ویژگی های منحصربفرد قرآن کریم، به روز بودن دستورات و فرامین آن است، به طوری که بعد از گذشت 14 قرن هنوز دستورات این کتاب آسمانی به روز بوده و هرگز رنگ کهنگی به خود نمی گیرد.

این کارشناس مسایل قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها آموزش های دینی و قرآنی مهجور مانده است و این مهم در حاشیه قرار گرفته است، لذا از متولیان امر درخواست بازنگری در آموزش ها را داریم.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: کودکان در بحث یادگیری مسایل قرآنی و دینی بسیار مستعد هستند و همین امر ایجاب می کند که مراکزی همانند مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و حتی مدارس، آموزش های قرآنی را در این سنین بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر قرآن استحکام زندگی ها را تضمین می کند، گفت: زندگی و خانواده ای که اساس و بنیان آن بر قرآن و مفاهیم دینی باشد، هیچ دچار اضمحلال و مشکل نخواهد شد، لذا همواره علما دین بر زندگی قرآنی تاکید داشته و دارند./1401/پ310/ب1

ارسال نظرات