۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۵۷۳۸۲
نماینده مردم سنقر در مجلس:

معادن کشور می‌توانند جای نفت را بگیرند

معادن کشور می‌توانند جای نفت را بگیرند
نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت معادن کشور، گفت: معادن ما می‌توانند جای نفت را بگیرند و ارزآوری و اشتغالزایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در خصوص راه های تامین منابع ارزی موردنیاز کشور بیان داشت: مبارزه با قاچاق کالا و سوخت به خصوص نفت گاز علاوه بر تقویت تولید داخل مانع هدر رفت منابع ارزی کشور نیز می شود.

وی وضعیت قاچاق گازوییل به دلیل قیمت پایین آن را وحشتناک توصیف کرد و افزود: باید برای فروشگاه های ما سامانه ای به منظور رصد کالاهای عرضه شده تعریف شود.

حجت الاسلام حسینی کیا توضیح داد که بسیاری از اجناس خارجی موجود در مغازه ها به صورت قاچاق وارد کشور می شود و این موضوع هم به تولید دخلی آسیب می زند و هم عایدی مالیاتی برای دولت ندارد ضمن اینکه قاچاق باعث خروج بی رویه ارز کشور نیز می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یازدهم تاکید کرد که واردات کالا از مبدا تا عرضه باید شناسنامه دار باشد.

وی در خصوص جبران کسری بودجه نیز بیان داشت: کاهش هزینه های جاری دولت، وصول مطالبات مالیاتی از جمله اخذ مالیات از مسکن های خالی و نیز جلوگیری از فرار مالیاتی برخی از صنوف از جمله راهکارهای جبران کسری بودجه است.

حجت الاسلام حسینی کیا، ایران را جزو کشورهای اسراف کار با سرانه مصرف زیاد آب، برق، خوراکی، لباس و غیره توصیف کرد و گفت: اگر دولت و مردم صرفه جویی داشته باشند راحت تر می توانیم از شرایط فعلی عبور کنیم.

وی در خصوص رفع تحریم ها نیز گفت: تقویت دوستی با همسایگان ما بهترین راه مقابله با تحریم هاست چرا که ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و از آنجایی که ایران ما کشور بسته ای نیست لذا این موضوع دست ما را در خنثی کردن تحریم ها باز می گذارد.

این نماینده مجلس در خصوص برنامه ریزی ها برای اداره کشور در صورت انتخاب مجدد آقای ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت: برنامه های ما باید بر مبنای یقینی رآی آوری ایشان باشد.

حجت الاسلام حسینی کیا در خصوص برجام نیز توضیح داد: ما در برجام تعهداتمان را کامل انجام داده ایم اما طرف مقابل این‌گونه نبوده و در حقیقت باید گفت که در برجام ما متضرر شده ایم.

وی صرف ماندن در برجام به بهانه این حرف که حقانیتمان را به دنیا ثابت کنیم را دلیل مناسبی ندانست و گفت: فرض کنیم که دنیا حقانیت ما را هم فهمید این موضوع به چه درد ما می خورد و نمی شود که هفت سال تمام از عمر دولت را مشغول به این موضوع کرد.

ارسال نظرات