۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۵۷۳۸۷

شمارۀ دوم نشریه «خردورزی» منتشر شد

شمارۀ دوم نشریه «خردورزی» منتشر شد
شمارۀ دوم نشریه «خردورزی» با عنوان ریحانه‌های بهشتی با موضوع دختر و تکریم مقام زن در اسلام منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشریۀ تخصصی اندیشه‌های جاری انقلاب اسلامی تحت عنوان «خردورزی» منتشر شد. شمارۀ دوم نشریه خردورزی با عنوان «ریحانه‌های بهشتی» ویژه تکریم مقام دختر می‌باشد و مشتمل بر گفتگو و یادداشت‌هایی از آیت‌الله میرباقری، محمدحسن قدیری، روح الله مومن نسب و ... است.

از جمله موضوعاتی که در این شماره نشریه بدان پرداخته شده می‌توان به «بررسی رویکرد فمینیسم رادیکال و امام خمینی نسبت به مسئلۀ زن»، «بازنمایی دختر در سینمای ایران» و «مقام معیت و تسلیم در اعماق قلب و رسیدن به مقام شفاعت» اشاره کرد.

همچنین در گفت‌وگویی با دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا و همچنین نویسنده کتاب «زن در اسلام و غرب» به موضوع تبدیل جذابیت‌های جنسی به ارزش اجتماعی که عامل تبعیض علیه زنان است پرداخته شده است. در بخشی از این گفتگو آمده است: «نه مرد و نه زن در اسلام حق ندارند با جذابیت جسمی وارد روابط اجتماعی شوند.

از نظر اسلام، ارزش اجتماعی یک زن به زیبایی یا موارد این چنینی نیست، بلکه به دانایی و ایمانش بستگی دارد. به وزن و رنگ و نژادش بستگی ندارد، بلکه به اقدامات انسانی، اجتماعی و سیاسی او بستگی دارد. ما این به زن تلقی می‌کنیم که را توهین برای فروش تلفن همراه و کالا‌ها به نمایش اندام زنان روی بیاورند. این توهین به زن است که اگر بخواهد در جایی کار کند، مجبور باشد اندام خود را به نمایش بگذارد.»

لازم به ذکر است جهت دریافت این نشریه می‌توانید اینجا کلیک کنید./د102/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
عالی بود
1
0