۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۵۷۴۷۶
حجت الاسلام نقدعلی مطرح کرد؛

عملکرد شورای نگهبان؛ مانعی بزرگ بر سر راه جریان نفوذ

عملکرد شورای نگهبان؛ مانعی بزرگ بر سر راه جریان نفوذ
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: کسانی که با شورای نگهبان مخالفت دارند کسانی هستند که حدود شرعی را برنمی‌تابند و درصدد نفوذ در نظام هستند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به نقش مهم شورای نگهبان در صیانت از قوانین و نظارت بر انتخابات، گفت: با توجه به اینکه بارها به کشور در طول تاریخ خیانت شده است و حتی در ماجرای مشروطه پنج تن از علما بنا بود بر تصویب قوانین و تطبیق آنها بر شرع نظارت کنند که این سازوکار به نتیجه نرسید و موفق نبود.

وی افزود: امام خمینی با توجه به اطلاعی که از تاریخ و سوابق و شرایط کشور داشتند و بر اساس مبانی شریعت ساز و کاری را با تدوین قانون اساسی با همکاری بزرگانی نظیر شهید بهشتی طراحی کردند که قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شود مورد نظارت شورای نگهبان قانون اساسی قرار بگیرد تا مبادا خلاف شرع و قانون اساسی در مجلس تصویب شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول تاریخ افرادی بوده‌اند که اوامر الهی را قبول نداشتند و با آن مخالفت می‌کردند، تصریح کرد: کسانی که مخالفت با شورای نگهبان دارند غالبا کسانی هستند که حدود شرعی را قبول ندارند و برنمی‌تابند.

حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، اظهار کرد: شورای نگهبان بر انتخابات دو رکن اساسی کشور نظارت دارد و این در حالی است که دشمنان همواره در تلاش برای نفوذ به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور هستند و نظارت شورای نگهبان به عنوان یک نگهبان امین و یک رصدگر قابل اعتماد مانع نفوذ جریان‌های مخالف اسلام و کشور را گرفته است.

وی با بیان اینکه طبیعی است جریان نفوذ که صلاحیت حضور در مصادر مهم نظام را ندارند و نظارت شورای نگهبان مانع نقشه‌های آنان شده است با این نهاد به دشمنی بپردازند، خاطرنشان کرد: هجمه‌ها و دشمنی‌ها نشان دهنده ظرفیت مثبت این نهاد و افتخاری برای شورای نگهبان محسوب می‌شود و خوشبختانه همواره شورای نگهبان مانعی بر سر راه این توطئه گران بوده است./1304/ت302/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات