۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۵۷۵۳۱
شیخ الازهر مصر:

کرونا، نیاز انسان ها به همکاری مشترک را آشکار کرد

کرونا، نیاز انسان ها به همکاری مشترک را آشکار کرد
جلسه شیخ الازهر با اسقف کلیسای کانتربری با موضوع گسترش روابط و استمرار گفت‎وگو در موضوعات مشترک برگزار شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر مصر به صورت ویدیو کنفرانسی با «جاستن ویلبی» اسقف کلیسای کانتر بری به بحث و بررسی روابط دو جانبه پرداخت.

در این گفتگو شیخ الازهر ضمن استقبال از موضع رییس اسقف کانتر بری در حمایت از اقدامات دبیرکل سازمان ملل در خصوص پناهندگان و لزوم آتش بس در مناطق مورد درگیری، اعلام کرد که الازهر از اقدامات دبیرکل سازمان ملل و تصمیم اخیر شورای امنیت حمایت می کند و معتقد است که شورای امنیت می تواند نقش حقیقی خود را در حل درگیری ها بازی کند.

احمد طیب در ادامه از تجربه موفق کمیته «شباب صناع السلام»(جوانان سازنده صلح) تعریف و تمجید کرد و بیان داشت: مرکز «شباب صناع السلام » قدرت مؤسسات دینی در تقریب مسلمانان و مسیحی ها بخصوص بین جوانان را نشان داد و الازهر بر ادامه و گسترش کار «جوانان سازنده صلح» اصرار دارد و معتقد است که این مؤسسه می تواند جوانان بیشتری از شرق و غرب را در بر بگیرد.

دکتر جاستن ویلبی رییس اسقف های کانتربری نیز ضمن تعریف و تمجید از روابط استراتژیک بین الازهر و کلیسای کانتربری، گفت: من به روابط خوب دو طرف افتخار می کنم باید از روابط خوب بین دو طرف کمال استفاده را کنیم و معتقدم که گفت وگوی بین الازهر و کانتربری تاثیر بزرگی بر نزدیکی شرق و غرب داشته است.

وی با اشاره به تجربه «صناع السلام»(سازندگان صلح) که با ابتکار شورای حقوق بشر سازمان ملل و همکاری دو طرف و توسط جوانان این دو مؤسسه انجام شده بود، اعلام کرد که باید زمینه انجام این فعالیت های مشترک را بیش از پیش فراهم کنیم.

رییس اسقف های کانتربری افزود: فعالیت های مشترک زیادی انجام شده که موفقیت های را در زمینه گفت وگوی بین شرق و غرب پدید آورده و این کلیسا نسبت به همکاری با الازهر شریف حریص است.

در پایان دو طرف با اعلام اینکه کرونا نیاز انسان ها به عمل مشترک را بیش از پیش آشکار و نقش رهبران دینی را برجسته کرده بر لزوم تحکیم روابط و گسترش گفت وگوها در موضوعاتی که مورد اهتمام هر دو طرف است، تاکید کردند.

شایان ذکر است که مرکز «جوانان سازنده صلح» در سال 2018 میلادی در لندن با همکاری شورای حکمای مسلمین مصر و کلیسای انگلیس پایه گذاری شد و در آن جوانان مسلمان و مسیحی از اروپا و جهان عرب مشارکت دارند، هدف این مرکز تعظیم اثرگذاری جوانان بر جوامع شان از طریق افزایش قدرت مشارکت آنها در  تحقق صلح است و برای این منظور کارگاه های عملی و سخنرانی های متعدد برای جوانان در نظر گرفته شده ضمن آنکه آنها می توانند در یک گفتگوی آزاد با علمای دینی از دو طرف از جمله با شیخ الازهر و دکتر جاستن ویلبی شرکت کنند تا دیدگاه ها و نظرات خودشان را در باره موضوعاتی همچون صلح، همزیستی مشترک و گفتگو، بیان دارند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جهانشاهیان
Iran, Islamic Republic of
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
این اخبار چه ارتباظی با حوزه قم دارد؟
0
1
حسن کاظمی از رفسنجان
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
بسیار عالی
من به علت پایان نامه و علاقه شخصی به دنبال اخبار الازهر مصر هستم
0
0
دانیال کریمی نیا
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
الحمد الله آقای اعرافی نیز ارتباط با مراکز دینی جهان را آغاز کرده است
در آن سوی دنیا هم احمد الطیب این کار را انجام می دهد
خوبه که این دو شخصیت ارتباطی هم باهم داشته باشند به جهت گسترش صلح، امنیت، و اعتلای اسلام اصیل و مبارزه با تروریست و دشمن واحد یعنی اسرائیل
0
0