۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۶۵۷۶۲۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

ولایت گوهر مرکزی دین است

ولایت گوهر مرکزی دین است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت گوهر مرکزی دین است، گفت: ظلم در حق ولایت بالاترین ظلم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شنبه‌شب در مراسمی که در حسینیه جوانان حسینی برگزار شد، گفت: یکی از اتفاقاتی که موجب ناراحتی انسان می‌شود، ظلم است.

وی افزود: برخی ظلم‌ها بیشتر قلب آدمی را به درد می‌آورد برای مثال انسان زمانی که به کسی محبت می‌کند انتظار ستم و ضربه خوردن از او را ندارد و این حالتی است که در نهاد همه آن‌ها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ظلم دردناک و هولناک بوده و موجب رنج آدمی می‌شود، عنوان کرد: بعضی از انسان‌ها درد ظلم را تجربه نکردند که بدانند ظلم چقدر سخت و جانکاه است؛ برای مثال چه کسی می‌تواند حال مردم یمن به‌ویژه زنان و کودکان مظلوم را درک کند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با طرح این پرسش که بالاترین و دردناک‌ترین ظلم صورت گرفته در عالم کدام ظلم است؟ پاسخ داد: بالاترین ظلم آن ظلمی است که دین انسان را بگیرند و به باورهای دینی او لطمه بزنند.

وی دین را موهبتی الهی برای نجات بشر دانست و اظهار داشت: اگر کسی مانع دین‌داری انسان‌ها شود او بالاترین ظلم را در حق بشر روا داشته است؛ آیا کسانی که با اصل دین و ولایت مقابله کردند انسان‌های خبیثی نبودند؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: آیا کسانی که مانع انتشار پیام غدیر شدند و حضرت را خانه‌نشین کردند بالاترین ظلم و جنایت را در تاریخ بشری رقم نزدند؟ بنابراین بالاترین ظلم آن ظلمی است که به اصل امامت و ولایت روا شود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با اشاره به اینکه عاشورا نتیجه غربت امام علی(ع) بود، گفت: غربت امام علی(ع) بسیار جان‌سوزتر از مظلومیت امام حسین(ع) در کربلا است؛ انسان‌ها در روز محشر بامحبت امام علی(ع) سنجیده می شوند.

وی ظلم را دلیل غیبت امام زمان(عج) بیان کرد و ادامه داد: دین نیاز حیاتی انسان را رفع و به قلب آدمی صفا و حیات می‌دهد؛ دین‌داری نه‌تنها آخرت بلکه دنیای انسان را آباد می‌کند. طبق صریح روایات؛ تا هنگام ظهور بلکه قیامت هر جنایتی در عالم رخ دهد خداوند آن کسانی را که درب خانه امیرمومنان علی(ع) را آتش زدند مجازات می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه ولایت گوهر مرکزی دین است، گفت: برای اینکه درد دین را متوجه شویم و غربت ولی را درک کنیم باید به عاشورا و اربعین توجه خاص داشته باشیم؛ روضه امام حسین(ع) سرآغاز یک مسیر نورانی برای درک ولایت است.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ایام محرم و صفر هستیم و احتمالا به سبب شیوع ویروس کرونا و پروتکل‌های بهداشتی هیئات در تکایا و حسینیه‌ها برگزار نشود اما هیأتی‌ها باید توجه داشته باشند و شرایطی به وجود بیاورند که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم آزار ساکنان محل مراسم محرم و صفر در فضای باز برگزار شود و یا با به راه انداختن دسته های عزاداری همنوا با حضرت زینب (س) سوگواری کنند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
به نظر تیتر این خبر در پاراگراف آخر است
0
0