۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۶۵۷۶۲۸
آیت الله نمازی در گفت وگو با رسا:

جایگاه رهبری و مجلس خبرگان سبب سلامت و صیانت نظام است

جایگاه رهبری و مجلس خبرگان سبب سلامت و صیانت نظام است
نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به بی نظیر بودن مجلس خبرگان رهبری در دنیا، سلامت و صیانت نظام جمهوری اسلامی را در گرو وجود رهبری و مجلس خبرگان دانست.

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که نقش مجلس خبرگان رهبری در اصول مختلف قانون اساسی ذکر شده است، اظهار داشت: جایگاه رفیع رهبری و مجلس خبرگان که حرف و نقش اول را در انتخاب رهبر انقلاب دارد، سبب سلامت و صیانت نظام می شود.

وی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری در دنیا مشابه ندارد، گفت: این مجلس، نهادی ابتکاری است که در نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و هدایت های حضرت امام(ره) و روشنگری ها و تفکر برجسته شهید بهشتی به وجود آمده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به نقش مردم در انتخاب رهبر انقلاب اشاره و تصریح کرد: رهبری در نظام اسلامی دو بعد مشروعیت و مقبولیت را داراست.

وی با بیان این که مشروعیت به معنای داشتن جایگاه شرعی است و با اشاره به آیه 30 سوره بقره افزود: مشروعیت امامت و ولایت در نظام توحیدی، آسمانی است، یعنی مردم نمی توانند به امام یا جانشین امام که فقیه عادل باشد، مشروعیت دهند.

آیت الله نمازی با بیان این که انسان ها نقشی در مشروعیت ولی فقیه و امام عصر(عج) ندارند، اظهار داشت: امام معصوم یا جانشین امام معصوم که فقیه عادل جامع الشرایط باشد، مشروعیت امامتش را از مردم نمی گیرد.

وی به اهمیت مقبولیت رهبر جامعه از سوی مردم پرداخت و گفت: اگر امامی که از طرف خدا نصب می شود، پشتوانه مردمی نداشته باشد، منزوی می شود؛ کما این که در عصر حضرت امیرالمؤمنین(ع) وقتی که مسیر انتخاب و انتصاب عوض شد و انتخاب جعلی درست کردند، حضرت علی(ع) که ولی الله الاعظم بود، منزوی شد، چرا که پشتوانه مردمی و مقبولیت نداشت.  

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: ولی فقیه به دلیل این که جانشین امام معصوم(ع) در عصر غیبت است، مشروعیتش به وسیله آرای مردم نیست، بلکه مشروعیتش آسمانی است.

وی افزود: فقیه عادل همچون امام معصوم(ع) مشروعیتش در دست بشر نیست، مشروعیت امام عصر و جانشین آن حضرت که فقهای عادل باشند، امر آسمانی است و مقبولیت آن به عهده مردم است که مردم در انتخابات شرکت می کنند و رأی می دهند و این اکثریت آرای مردم باعث اقتدار فقیه عادل می شود./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات