۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۵۷۶۶۳
کارشناس مسائل مذهبی:

معضل بدحجابی، کانون گرم خانواده را به مخاطره انداخته است

معضل بدحجابی، کانون گرم خانواده را به مخاطره انداخته است
حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اینکه بدحجابی هم یک آسیب است و خطر آفرین، گفت: معضل بدحجابی، کانون گرم خانواده را به مخاطره انداخته است.

حجت الاسلام داریوش حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به تاریخچه حجاب، گفت: ضرورت حجاب پیش از اسلام وجود داشته و در کتب عهد عتیق نیز به مساله حجاب، فراوان تاکید شده است.

وی در ادامه مسئله حجاب و عفاف را از مباحث مهم در دین اسلام نام برد و افزود: ریشه یابی ها و بررسی‌های انجام شده از کتب دینی بیانگر آن است که دین مبین اسلام و سایر ادیان آسمانی به طور جد به مقوله حجاب و عفاف پرداخته و انسان‌ها را به عمل به دستورات تبیین شده، فرا خوانده است.

کارشناس مسائل مذهبی نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی را مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه دانست.

حجت الاسلام حسن زاده به نقش انکارناپذیر حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: مسئله حجاب در فرهنگ اسلامی از نشانه‌های عفت و حیا تلقی می‌شود.

وی با اشاره به فلسفه عجیب بین ماسک و حجاب تصریح کرد: هر یک از اینها دو رسالت بر عهده دارند؛ رسالت اولی؛ محافظت از خود شخص و رسالت دومی محافظت از دیگران و جامعه اطراف خویش است.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: چون احساس می‌کردند ماسک یک چیز بیهوده و به نوعی دست و پا گیر است اما به مرور با جدی شدن این ویروس و خطرآفرین شدن کووید 19 که به عینه مردم آسیب های جانی و مالی آن را لمس و مشاهده کردند ماسک زدن درحال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اینکه بدحجابی هم یک آسیب است و خطر آفرین، گفت: شاید در کوتاه مدت، ابعاد مخرب بدحجابی بر روح و روان انسان ها و جامعه اطراف آن نمایان نباشد ولی در بلند مدت قابل لمس و مشاهده است که کانون گرم خانواده را به مخاطره انداخته و تحت الشعاع آسیب قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: از نظر دین مبین اسلام، زن هر اندازه عفیف تر باشد ارزش و احترامش بهتر محفوظ می ماند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: حجاب از دیدگاه شهید مطهری چهار فلسفه اعم از آرامش روانی، حفظ ارزش و بالا بردن احترام زن، استحکام پیوند خانوادگی و استواری اجتماع را داراست.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: برخی می‌گویند حجاب یک مساله فردی است، اما باید بدانند که حجاب به هیچ عنوان امری فردی نیست، بلکه حجاب در ماهیت خود یک حکم اجتماعی است.

وی تاکید کرد: باید همه دستگاه‌ها اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی در دفاع از حقوق مردم نسبت به بد‌حجابی ورود جدی کنند و برای حل مسأله حجاب به عنوان مسأله اجتماعی و پدیده‌ای فرهنگی راهبردها و راهکاری‌های اجتماعی تدوین کنند./851/ت310/ب1

ارسال نظرات