۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۶۵۷۷۲۳
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

مطالبه رهبری؛ ضرورت پاسخگویی دولت تا پایان دوره مسؤولیت

مطالبه رهبری؛ ضرورت پاسخگویی دولت تا پایان دوره مسؤولیت
حجت الاسلام میرزایی گفت: رهبر انقلاب فرمودند دولت تا پایان زمان قانونی خود باید بر سر کار باشد و این به معنای دستور ایشان برای عدم استیضاح رییس جمهور نیست.

حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه واژه انقلابی و غیرانقلابی را نخستین بار رهبر معظم انقلاب وارد ادبیات سیاسی کشور کرده‌اند، گفت: شاخص های انقلابی و یا غیرانقلابی بودن را هم ایشان مشخص کرده‌اند.

وی افزود: در انتخابات سال 98 و در کارزار تعیین نمایندگان مجلس یازدهم، کاندیداها از واژه انقلابی استفاده کردند و اغلب کسانی که رأی آوردند نیز بر مبنای همین تفکر وارد عرصه انتخابات شدند و البته رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های انقلابی بودن افراد را به خوبی مشخص کرده اند و این موضوع قابل بررسی است که حقیقتا چه اشخاصی انقلابی هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مبتنی بر ادبیات سیاسی که ایشان مطرح کردند و شاخصه‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده است، ایشان در گفت‌وگوی تصویری که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتند، مجلس یازدهم را مجلس انقلابی توصیف کردند.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با صراحت حق نمایندگان مبنی بر سؤال کردن از رییس جمهور و وزرا را مطرح کردند، تصریح کرد: ایشان متذکر شدند که نمایندگان باید بر اساس قانون و شرع رفتار کنند و در استفاده از ابزارهای نظارتی از جمله استیضاح و سؤال باید اخلاق را رعایت کنند و مانع توهین به اشخاص بشوند.

وی در ادامه افزود: ایشان هیچ توصیه ای مبنی بر سؤال یا عدم سؤال یا استیضاح و عدم استیضاح مطرح نکردند بلکه فرمودند از ظرفیت‌های قانونی مجلس به خوبی استفاده شود که سؤال از رییس جمهور و استیضاح رییس جمهور از جمله این اختیارات است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دولت باید برسرکار بماند، اظهار کرد: این فرمایش رهبری ناظر بر این است که تا زمانی که دولت قانونا و بر مبنای قانون بر سر کار است باید کار کند و اینطور نباشد که دولت فکر کند در سال پایانی باید دست از کار بکشد.

حجت الاسلام میرزایی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب خواستار عدم استیضاح دولت نشده‌ و بر لزوم کار و تلاش دولت تا آخرین لحظه تأکید کردند، گفت: زمان قانونی ریاست جمهوری تا لحظه‌ای است که دولت برسر کار است، یعنی اگر رییس جمهور استیضاح شود تا آن زمان رییس جمهور قانونی است و اگر استیضاح نشود باید تا زمان قانونی دولت دوازدهم رییس جمهور و مجموعه دولت مشغول به کار باشد.

وی ادامه داد: ایشان در مقدمه مطرح کردن جمله دولت باید تا آخر برسر کار باشد این بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند که گاهی برخی دولت‌ها در سال پایانی کار خود یک سستی دارند و مبتلا به کم کاری می‌شوند و توصیه کردند دولت دچار این مشکل نشده و تا پایان زمان دولت چه استیضاح صورت بگیرد چه زمان قانونی دولت به پایان برسد، باید کار کند./1304/ت310/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
واقعا برات متاسفم. یا ضریب هوشی پایینه یا هوای نفست غالبه
0
0