۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۵۷۷۵۹

پاسخ آیت الله مدرسی به شیوه برگزاری مراسم عزای حسینی در ایام کرونا

پاسخ آیت الله مدرسی به شیوه برگزاری مراسم عزای حسینی در ایام کرونا
آیت الله مدرسی به استفتاء پیرامون برگزاری و احیاء شعائر حسینی در ایام کرونا پاسخ داد و بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در این ایام تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع عراق به استفتائی پیرامون برگزاری مراسم ماه محرم در شرایط کرونا پاسخ داد که متن آن به شرح ذیل است:
استفتاء:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی حفظه الله
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
در آغاز ایام عزاداری سرور شهیدان عالم و یاران با وفای ایشان در ماه محرم الحرام هستیم، اما هنوز شیوع بیماری کرونا در اکثر کشور های عالم گسترده و عدد کشته شدها و مبتلایان در حال افزایش است و در این حالت مسؤولان هیئت های عزاداری و مردم مومن بین برگزاری و زنده نگه داشتن شعائر حسینی و رعایت شرایط بهداشتی و عدم اجتماع در مکان های شلوغ مردد هستند.
لطفا ما را نسبت به این موضوع راهنمایی فرماید و خداوند شما را از هر بلایایی محفوظ بدارد.
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
اهمیت زنده نگه داشتن شعائر حسینی و یاد و خاطره ابی عبد الله حسین علیه السلام و اهل بیت ایشان و یاران با وفایشان بر کسی پوشیده نیست، همچنین توجه به رعایت مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی لازم و ضروری است، لذا توصیه بنده به شما عزیزان این است که جمع بین این دو به واسطه شرایط موجود در هر منطقه انجام گیرد.
به این صورت که در منطقه های سفید مراسم ها به صورت عادی با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت مسائل پیشگیری در جهت عدم شیوع دوباره ویروس کرونا انجام گیرد.
اما در منطقه های قرمز که هنوز از انتشار ویروس کرونا رنج می کشند به طوری که کارشناسان توصیه به جلوگیری از اجتماع و گردهمایی می کنند باید طبق آنچه که مصلحت عموم مردم است، انجام گیرد و مراسم و مجلس های عزای امام حسین (ع) از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برقرار شود.
استفاده خوب از این بستر برای نشر پیام های فرهنگی و توجه مردم به قرآن کریم و سنت نبی مکرم اسلام و اهل بیت ایشان صلوات الله علیهم اجمعین لازم و ضروری است.
از سوی دیگر توصیه به برگزاری مجلس های کوچک خانوادگی در خانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اگر امکان برگزاری از طریق شبکه های اجتماعی نباشد، بسیار خوب است.
از دولت می خواهیم که امکانات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس را محیا کند تا به این وسیله بتوان، مراسم عزا و شعائر حسینی را مانند سال گذشته احیا کرد.
برای همه خواستار توفیق و رفع گرفتاری جهانی از این بلا هستیم.
دفتر حضرت آیت الله مدرسی
ارسال نظرات