۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۶۵۷۸۳۵

بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی ايلام به مناسبت هفته عفاف و حجاب

بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی ايلام به مناسبت هفته عفاف و حجاب
اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام و بنیاد حجاب و عفاف به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام و بنیاد حجاب و عفاف به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ( آل عمران ۱۰۴)

باید ازمیان شما، جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند! و آنها همان رستگارانند.

در آستانه ۲۱ تیر ماه روز بزرگداشت عفاف و حجاب قرار داریم؛ روزی که تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران آن را به یکی از مهمترین فرائض دینی و نیز یکی از جدی ترین مسائل فرهنگی تاریخ معاصر ایران اختصاص داده است. بی گمان چنین مناسبتی نه صرفا یادآوری ملی رویداد تلخ مسجد گوهر شاد و لعن و طرد بانیان و مسببان آن جنایت تاریخی است که علاوه بر آن بیانگر استمرار، دین خواهی و تآکید بر تعهد و مسئولیتی است که در صیانت از قلمرو حجاب اسلامی متوجه آحاد مردم، سازمان ها و تشکل های مردمی، رسانه ها، نهادهای اجتماعی و به ویژه دولتمردان و مدیران نظام اسلامی است.

در راستای سیاست های فرهنگی، اجتماعی  جمهوری اسلامی ایران در زمینه عفاف و حجاب پیش از آن تحقق مطالبات و پیگیری دغدغه های بر حق مقام معظم رهبری ( حفظ ا... تعالی ) در این خصوص، سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد دینی و بنیاد عفاف و حجاب به عنوان یک تشکل مردمی، ضمن پاسداشت این مناسبت مهم و مسئولیت آفرین؛ بر انجام اقداماتی چند جانبه به شرح زیر تآکید کرده و عزم و اراده راسخ تمامی بخش های حاکمیتی و مردمی را در این جهت مطالبه می نماید:

۱.حجاب نه تنها به عنوان مهم ترین نماد زن مسلمان که نماد هویت جمعی، اخلاق و کنش عفیفانه در جامعه اسلامی است .از این رو هرگونه تلاشی در جهت فروکاستن از اهمیت و ضرورت این واجب الهی و تقلیل آن به یک مسئله صرف اجتماعی، عملی غیر موجه و در همه اشکال آن محکوم است.

۲.از آنجا که گسترش و تعالی فرهنگ عفاف و حجاب به کارکرد صحیح زنجیره ای از عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، سیاسی وابسته است براین اساس، بر ایجاد بسترهای مناسب فضیلت ورزی و زندگی عفیفانه در تراز نظام اسلامی تآکید کرده و در این جهت، اجرای بی تنازل قوانین مصوب، همچنین همکاری، هماهنگی و پیوند نزدیکتر همه نهادهای اجتماعی و ساختارهای رسمی و غیر رسمی کشور را خواهانیم.

۳.از مردم عزیز، علمای عظام، فرهیختگان، صاحبان تریبون های عمومی و رسانه ها انتظار داریم با حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی و در جهت صیانت از جامعه سالم به ویژه حفظ دستاورد های خانواده ایرانی ـ اسلامی به عنوان کارآمد ترین سازه اجتماعی ما ایرانیان ، از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

۴.ضمن گرامی داشت آغاز به کار یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان محترم ملت انتظار داریم با اهتمام به موضوع عفاف و حجاب و جنبه های تقنینی آن ، موانع و نیاز های این حوزه را دقیقا شناسایی ، بررسی و برطرف نمایند. در همین رابطه، بنیاد عفاف و حجاب با تکیه بر جهت گیری های ارزش مدار و امیدوار کننده مجلس یازدهم ؛ از تشکیل یک فراکسیون فعال در این زمینه  قاطعانه حمایت می نماید.

۵.با توجه به توسعه روزافزون فضای مجازی و نفوذ رسانه ای دیجیتال در ساحت زندگی فردی و اجتماعی و بعضا تآثیر مخرب آن بر نظامات اخلاقی و به ویژه الگوهای پوشش، از مردم عزیز و به ویژه مسئولین محترم ذی ربط درخواست میکنیم با برنامه ریزی، کنترل و تقویت نظارت مسئولانه و نیز توسعه سواد رسانه ای، بیش از پیش از نهاد خانواده، به ویژه از نوجوانان و جوانان عزیز که آینده سازان این ملک و ملت هستند مراقبت کنند.

۶.با عنایت به ماهیت دینی و لوازم فعالیت های ایجابی در زمینه عفاف و حجاب، بر این باوریم که بدون مشارکت و حمایت مردم عزیز و خیرین محترم، پیمودن این راه چندان آسان نیست. در سایه لطف الهی و عنایات خاص اهل بیت( علیهم السلام ) همه فعالان حوزه عفاف و حجاب را به همکاری، حمایت های متقابل مادی و معنوی و تجدید سازماندهی همه نیروهای مؤمن، انقلابی، ولایتمدار و تلاشگر، ترغیب و تشویق می نماییم و بر این اعتقادیم که عفاف و حجاب  سنگری از سنگرهای مهم جامعه اسلامی است که دفاع از آن بر دوش همگان است.

7.ضرورت تبیین هرچه بیشتر آموزه های اخلاقی و دینی در خصوص فریضه حجاب بر همه متدینان جامعه پوشیده نیست. لذا از همه دغذغه مندان عرصه فرهنگ درخواست داریم با استفاده از ابزارهای تبلیغی و با ظرافت های ادبی و هنری از هرگونه کار فرهنگی در این خصوص دریغ نورزند./1404/د102/ف

ارسال نظرات