۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۵۷۸۴۰
یزدی خواه مطرح کرد؛

شورای نگهبان؛ ارمغان مقدس انقلاب اسلامی

شورای نگهبان؛ ارمغان مقدس انقلاب اسلامی
نماینده مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان را ارمغان مقدس انقلاب اسلامی خواند و گفت: در کشور ما شش فقیه عادل، زمان شناس، متقی و عاری از هوای نفس این وظیفه را بر عهده دارند.

سیدعلی یزدی خواه نمانیده مردم تهران، ری شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین نقش و جایگاه نظارتی شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: طبق اصول محکم و متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان وظیفه تطبیق مصوبات مجلس با شرع مقدس را دارد.

وی با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی نظام محسوب می شوند، ادامه داد: بنابراین قوانین نظام اسلامی باید در چارچوب اسلام و احکام شرعی تهیه، مصوب و ابلاغ شود.

یزدی خواه با تبیین این مهم که نظارت کیفی بر قوانین مصوب مجلس در همه دنیا به شکل‌های گوناگون متداول است، عنوان کرد: در کشور ما شش فقیه عادل، زمان شناس، متقی و عاری از هوای نفس این وظیفه را بر عهده دارند، این ویژگی یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب  اسلامی در کشور یک مجلس شورای ملی و یک مجلس سنا داشتیم، اظهار داشت: مجلس سنا عمدتا منصوبین شاه بودند مراقبت می کردند که قوانین خلاف نظام شاهنشاهی و طاغوت تصویب نشود و کاری به مصلحت مردم، قانون اساسی و شرع مقدس نداشتند.

وی شورای نگهبان را ارمغان مقدس انقلاب اسلامی دانست و گفت: برکات وجودی شورای نگهبان در تصویب قوانین و تعیین صلاحیت افرادی که می‌خواهند در قالب رییس جمهور، نماینده مجلس و نماینده خبرگان سکان اداره کشور را در دست بگیرند ساری و جاری است.

یزدی خواه ادامه داد: لازم است صلاحیت افراد توسط یک مرجع مطمئن تعیین و مشخص شود که آیا نامزدهای انتخاباتی به درد مردم می‌خورند یا نه و یا آن فردی که مسؤولتی را در کشور پذیرفته آیا آن رجل سیاسی که بتواند کشور را اداره کند هست یا نیست؟ بنابراین نظارت، تشخیص و کنترل صلاحیت افراد و مسؤولان برعهده شورای نگهبان است./813/ت302/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات