۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۶۵۷۸۵۳
حجت الاسلام اسماعیل زاده:

پاسداری از انقلاب، نظام و ولایت، شاخصه حوزه انقلابی است

پاسداری از انقلاب، نظام و ولایت، شاخصه حوزه انقلابی است
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران گفت: حوزه انقلابی همواره در مسیر پاسداری از انقلاب، نظام اسلامی و ولایت گام بر می‌دارد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، به شاخصه‌های حوزه انقلابی اشاره کرد و با بیان این که حوزه انقلابی باید همواره در مسیر صیانت از انقلاب و آرمان‌های نظام گام بردارد، افزود: حوزه انقلابی باید نسبت به مبانی و ارزش‌های انقلاب و نظام حساس باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه انقلابی همواره در مسیر پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی گام بر می‌دارد، تصریح کرد: حوزه انقلابی همواره پشتیبان انقلاب، نظام و رهبری است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که حوزه انقلابی باید طلابی فاضل، مهذب و انقلابی تربیت کنند، تصریح کرد: حوزه‌ای که چنین دغدغه‌ای نداشته باشد نمی‌تواند انقلابی باشد.
 
وی با اشاره به این که حوزه انقلابی حوزه‌ای تحول خواه است، خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی در جهت تحول مورد نظر ولایت و رهبری حرکت می‌کند و برای رسیدن به چنین جایگاهی می‌کوشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه است، ادامه داد: حوزه انقلابی باید با مجاهدت علمی و پشتوانه عظیم فقهی پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه باشد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که ظرفیت عظیم فقه تأمین کننده بسیاری از نیاز‌های بر زمین مانده جامعه اسلامی است، افزود: حوزه انقلابی باید به گونه برنامه ریزی کند تا بتواند ظرفیت بالای فقه به متن اجتماع وارد شود.
 
وی، اقتدار علمی را یکی از شاخصه‌های مهم حوزه انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی همواره دغدغه تمدن سازی و پیشرفت دارد و با تلاش علمی به دنبال تحقق آن است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک طلبه انقلابی باید بصیر، آگاه به زمان، مهذب، ولایی و نخبه باشد، تصریح کرد: امروز مدارس علمیه ما همه توان خود را باید در جهت تربیت و پرورش چنین طلابی به کار گیرند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات