۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۵۷۹۱۹
از سوی رییس بسیج جامعه زنان قم مطرح شد؛

مهمترین برنامه‌های بسیج زنان در هفته عفاف و حجاب

مهمترین برنامه‌های بسیج زنان در هفته عفاف و حجاب
مرضیه ابراهیم آبادی رییس بسیج جامعه زنان استان قم اهم برنامه‌های فرهنگی در هفته عفاف و حجاب را تشریح کرد.

خانم مرضیه ابراهیم‌آبادی، رییس جامعه زنان بسیج استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته عفاف و حجاب با توضیح فعالیت مؤسسات عفاف و حجاب استان قم گفت: ما حدود ۳۶ سازمان و مؤسسه داریم که متولی این امر هستند. کار ما هماهنگ شدن با این سازمان‌ها بود که حدود ۸ جلسه برای هماهنگی، زمان صرف شد.

وی با انتقاد از گرانی قیمت چادر افزود: گزارشاتی که از این مؤسسات به ما می‌رسید، مثلا گران بودن چادر، ما را مجبور کرد که به مطالبه‌گری از مسؤولان بپردازیم و از استان‌های دیگر، درخواست یاری کنیم.

ابراهیم‌آبادی در رابطه با ۲۱ تیرماه عنوان کرد: مقام معظم رهبری روز حمله به مسجد گوهرشاد را یک روز مهم دانستند که در ادبیات ما بدان پرداخته نشده است؛ ما برای محقق شدن این امر، یادواره شهدای مسجد گوهرشاد را پیش‌رو داریم.

رییس جامعه زنان استان قم ضمن برشمردن فعالیت‌های این نهاد اظهار داشت: برنامه‌هایی در مجموعه آغاز شده است که از جمله هماهنگی با صداوسیما در خصوص حضور بانوان در برنامه مهربانو و گفت‌وگو با موضوع زندگی عفیفانه، حضور دختر شهید و قرائت بخشی از وصیتنامه پدرش در خصوص حجاب در حضور نمازگزاران جمعه در مصلای قدس، برگزاری ۵ حلقه با ۵ موضوع آزاد در مصلای قدس قبل از خطبه‌ها، برگزاری نشست‌ها و وبینار‌های تخصصی حجاب با همکاری مراکزی مانند مرکز تحقیقات زن و حوزه علمیه خواهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همکاری ره‌یافتگان و خانم‌های سایر ملیت‌ها در ترجمه بروشور‌ها و بیانیه‌ها به زبان‌های مختلف انگلیسی، اردو، عربی و...؛ حضور بانوان سایر ملیت‌ها در بوستان‌ها، جهت ارائه فضا و قوانین پوششی کشورشان، برگزاری جلسات آموزشی جهت توانمندسازی نیرو‌های نوجوان و جوان برای ارتباط‌گیری مؤثر و انجام عملیات میدانی با هم‌سالانشان تحت عنوان گروه‌های مردم نهاد، آمادگی در برپایی نمایشگاه‌ها به صورت ادواری در ادارات متقاضی از جمله راه آهن قم، رایزنی در ارائه چادر ایرانی با قیمت مناسب و عرضه در محل‌های نمایشگاهی که خیلی موفقیت آمیز بوده، حضور مشاورین در بوستان‌های بانوان و برخی بوستان‌های دیگر از جمله بوستان هاشمی و کوه خضر، با عنوان طرح مهربانی در راستای پاسخگویی به سؤالات و شبهات و ارتباط گیری مؤثر از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که برگزار خواهد شد.

ابراهیم آبادی در پایان یادآور شد: موارد مذکور، تنها بخش کمی از فعالیت‌هایی است که در سطح استان صورت پذیرفته است. گزارش کار پایگاه‌ها و مؤسسات از طریق فضای مجازی همان نهاد به سمع و نظر عموم می‌رسد که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق فضای مجازی در جریان فعالیت‌ها قرار گیرند و به پویش‌های ما بپیوندند./882/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
در تمامی سیستم‌های حکومتی، دولت می‌تواند نسبت به رفتارهایی که به خودی خود امور شخصی محسوب می‌شوند، ولی در یک بازه زمانی و شرایط خاص، آثار اجتماعی مهمی دارند، قوانینی وضع کند که دامنه اختیارات فردی را به سود منافع اجتماعی، تنگ‌تر کند، نظیر خرید و فروش و مصرف مواد مخدر که ابتدائا جزء امور فردی هستند اما به دلیل عواقب اجتماعی که دارد، در اکثر کشورهای دنیا ممنوع شده و جرم تلقی می‌شود.
بی حجابی نیز اگر چه در ظاهر يک امر شخصي به نظر می رسد ولي به دلیل تبعات و مفاسد اجتماعی ناشی از آن، برای مردان، زنان و خانواده ها و نیز با توجه به وقوع آن در بستر جامعه و حریم عمومی در واقع از امور اجتماعي بوده و از این رو دولت اسلامی حق دارد با جعل قوانيني الزامی، از آن جلوگيري کند.
1
0