۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۵۷۹۶۴
آیت‌الله مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

شورای نگهبان بازوی توانای رهبر انقلاب و حافظ حریم شرع است

شورای نگهبان بازوی توانای رهبر انقلاب و حافظ حریم شرع است
آیت‌الله مجتهد شبستری شورای نگهبان را بازوی توانای رهبر انقلاب و حافظ حریم شرع دانست و گفت: غربی‌ها و نفوذی‌ها درصدد تخریب نهاد‌های حافظ حریم اسلام در جامعه هستند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت سالگرد تأسیس نهاد شورای نگهبان اظهار داشت: در اصل 91 تا اصل 99 قانون اساسی به سه وظیفه مهم شورای نگهبان اشاره شده است که اولین وظیفه این نهاد، نظارت بر قوانین و لوایحی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود تا با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی سازگار باشد.

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه نظام اسلامی ایران، طبق قواعد شرعی و اسلامی بنا شده است، افزود: شورای نگهبان از شش فقیه عادل که توسط رهبر معظم انقلاب و شش نفر حقوقدان که توسط مجلس شورای اسلامی تعیین می شوند، تشکیل شده است، این فقیهان و حقوقدانان، قانون ها و لوایح مجلس را در چارچوب موازین اسلامی و قانون اسلامی بررسی و تطبیق می دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وظیفه دوم شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است، گفت: برخی بندها و اصل های قانون اساسی برای اجرایی شدن نیاز به توضیح و تبیین دارد که این وظیفه بر عهده شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه وظیفه سوم شورای نگهبان طبق قانون اساسی نظارت بر انتخابات کشور است، اظهار کرد: شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و همه پرسی ها در کشور، نظارت استصوابی دارد و بر تعیین مصادیق و صحت و سقم انتخابات نیز نظارت می‎کند.

آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: شورای نگهبان باید سوابق نامزدهای انتخابات مختلف را از نهادهای اطلاعاتی و نظارتی جویا شود و در نهایت کاندیداها و نامزدهای صالح را در معرض همه پرسی مردم قرار دهد، همچنین باید شورای نگهبان بر صحت و سقم انتخابات نظارت داشته باشند که تخلف و تقلب در انتخابات صورت نگرفته باشد.

وی با بیان اینکه جایگاه شورای نگهبان ارزشمند و محترم است، افزود: برخی با حزب ­گرایی و بازی­ های سیاسی درصدد تخریب جایگاه شورای نگهبان در جامعه هستند، از این رو امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، نهاد شورای نگهبان را مورد حمایت قرار داده­ اند و بارها امامین جامعه تذکر دادند که هیچ گاه نباید جایگاه این شورا در کشور تضعیف شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه برخی درصدد تخریب و تضعیف جایگاه شورای نگهبان در کشور هستند، گفت: برخی کاندیداها و نامزدها که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان تأیید نشده است، در پی تخریب و حمله به جایگاه ارزشمند شورای نگهبان هستند.

آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: شورای نگهبان برای پاسداری و حفظ حریم انقلاب و اسلام و قانون اسلامی تأسیس شده است؛ اما رسانه‎های معاند و غربی ها با تخریب شورای نگهبان علیه قانون اساسی عناد می‎ورزند و درصدد تخریب نهادهای حافظ حریم اسلام در جامعه هستند.

وی شورای نگهبان را بازوی توانای رهبر معظم انقلاب و حافظ حریم شرع در جامعه توصیف کرد و گفت: غربی‎ها و نفوذی‌های داخلی نمی توانند جایگاه مردمی رهبری را به صورت مستقیم تخریب کنند؛ از این رو به تخریب و حمله به نهادهای حاکمیتی تحت نظارت رهبر معظم انقلاب روی آورده و با اهداف ناپاک، تخریب نظام اسلامی و جایگاه رهبری را پیگیری می کنند./998/ت302/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
با درود و سلام بر حضرت آیةالله جناب آقای مجتهدی شبستری عزیز غیور مردی از شبستر آدربایجان ،مایه ی افتخار ایرانیان : چوخ ساغ اول و چوخ یاشا ___دوی دشمنی گد باشا
0
0