۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۵۷۹۸۱
رییس کل دادگستری خوزستان:

وظیفه ذاتی رسانه‌ها، مطالبه‌گری است

وظیفه ذاتی رسانه‌ها، مطالبه‌گری است
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: رسانه‌ها و مطبوعات نقش مهم و سازنده‌ای در بحث مطالبه گری دارند و این از وظایف ذاتی آنان است و باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام صادق مرادی، رییس کل دادگستری خوزستان، شامگاه گذشته، در نشست صمیمی با هیأت رئیسه و اعضای خانه مطبوعات خوزستان بر نقش مهم و سازنده رسانه‌ها و مطبوعات در بحث مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و اظهار داشت: از وظایف ذاتی و مهم مطبوعات و رسانه‌ها مطالبه‌گری بر مبنای رعایت قوانین و انصاف است که رسانه‌ها باید در کنار شفافیت و بیان واقعیات اخبار به مطالبه گری از مسؤولان و مدیران در جهت حل و فصل مشکلات کشور بپردازند.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: در شرایط حساس کشور از جمله تحریم، مشکلات اقتصادی و فرهنگی، شیوع بیماری منحوس کووید ۱۹ کرونا و دیگر مشکلات، مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند در کاهش این مشکلات و حل و فصل مشکلات اقتصادی و القاء امید و نشاط نقش کلیدی و سازنده‌ای داشته باشند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در گام دوم انقلاب و در سال جهش تولید، رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند زمینه حمایت بیشتر از کارآفرینان در بخش‌های مختلف را فراهم کنند، تصریح کرد: مشکل اصلی تولید داخلی و کارآفرینان جوان و نخبه  عدم حمایت کافی از آنان می‌باشد و دستگاه قضایی استان در گام دوم انقلاب برای حل و فصل مشکلات تولید و کارآفرینان با تشکیل و راه اندازی کمیته اقتصاد مقاومتی و پیگیری موضوعات توانسته تا حدودی مشکلات و گره‌های بخش تولید و سرمایه‌گذاری را در استان حل کند.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند در کنار دادگستری و دیگر دستگاه‌های متولی در رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، فعالیت‌های مطلوب تری داشته باشند.

وی رعایت قانون و اخلاق مداری در بیان دیدگاه‌ها و انتقاد‌ها را از دیگر وظایف رسانه‌ها و مطبوعات بر شمرد و  عنوان کرد: چیزی که برای رسانه‌ها و مطبوعات باید مهم باشد بیان واقعیت اخبار و انعکاس درست آن است و نباید برخی مطالب به دور از واقعیت آن، خوب و یا بد اطلاع‌رسانی و مخابره شود.

حجت الاسلام مرادی در ادامه اظهار داشت: دادگستری خوزستان در نظر دارد برای حل و فصل شکایت‌ها و دعاوی در خصوص رسانه‌ها و مطبوعات شعبه ویژه مطبوعات و رسانه شورای حل اختلاف، واحد میانجگری و همچنین شعبه ویژه مطبوعات در دادگاه تشکیل و راه اندازی کند.

این مقام مسؤول بر ضرورت تعامل و همکاری سازنده رسانه‌ها و مطبوعات با دستگاه قضایی خوزستان تاکید کرد و گفت: می‌توان با تعامل و همکاری و استفاده و بهره از ظرفیت آن‌ها در اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌های جدید قوه قضائیه در توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جمعیت کیفری، نقش مهم و بسزایی ایفا کنند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
از فرمایش ایشان مبنی بر این که مطالبه گری وظیفه ذاتی رسانه هاست معلوم می شود ایشان به خوبی با رسانه آشنایی دارند.
از ایشان بیشتر استفاده شود در تحلیل مسایل رسانه انقلابی
1
0