۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۵۷۹۹۴

کرمانشاه در ۸ سال دفاع مقدس ۹۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد

کرمانشاه در ۸ سال دفاع مقدس ۹۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ۹۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد و به فرمایش مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، سومین جلسه از طرح ملی  «سه شنبه های تکریم»  با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، «محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، «بهرام فاضلی زاد» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و حجت الاسلام «هادی عسگری» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان، در منزل شهیدان «رضوان مدنی» از شهدای غیور  کرمانشاه برگزار شد.

بهرام فاضلی زاد در این دیدار اظهار کرد: خدمت به خانواده معزز و معظم شهدا برای ما افتخار است. در استان کرمانشاه خانواده شهیدان رضوان مدنی گل سرسبد خانواده ها هستند که چهار شهید والا مقام را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده‌اند. سه پسر و همچنین داماد این خانواده شهید  «مسعود امیری» از شهدای دوران دفاع مقدس هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: پدر بزرگوار این شهدا که سال گذشته به رحمت الهی رفت همواره بر ترویج و حفظ راه و روش شهدا تأکید داشت. مادر گرامی این خانواده نیز مسلما، صاحب دامانی پاک و با طهارت است و ما امروز نه به دست بوسی بلکه به پابوس ایشان آمده‌ایم.

فاضلی زاد گفت: در طول تاریخ ایران و در ۲۵۰ سال گذشته تنها جنگ و درگیری که در آن حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم کم نشد دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی با اشاره به درگیری استان کرمانشاه و وجود درگیری و جنگ در آن قبل از از آغاز رسمی جنگ در شهریور ۵۹ ابراز کرد: کرمانشاه به فرمایش مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی است. کرمانشاه جایی است که قبل از سایر نقاط کشورمان که در شهریور ۵۹ طعم جنگ را احساس کرد، در تیر ماه ۵۹ شاهد درگیری و جنگ نابرابر بود. ​

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه یادآور شد: این استان ۹۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و از مقطع دوران دفاع مقدس سر بلند بیرون آمده است.

فاضلی زاد افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور و عدم امکان دیدارهای حضوری استفاده از فضای مجازی فرصت بسیار ارزشمندی است برای اینکه بتوانیم به خانواده های بزرگوار شهدا ادای احترام کنیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام عسگری، طی سخنانی اظهار کرد: خانواده رضوان مدنی از خانواده های انقلابی هستند که با تقدیم سه فرزند شهید و یک داماد شهید و یک جانباز در خدمت انقلاب و این نظام اسلامی بوده و هستند. خانواده‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز در سفر خود به استان کرمانشاهدر سال ۹۰ با این خانواده دیدار کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امرو ایثارگران استان کرمانشاه گفت: این استان قریب به  ده هزار شهید، ۲۰۰۰ جانباز و ۱۳ هزار فرزند شهید دارد. همچنین ما این افتخار را داریم که در دوران دفاع مقدس میزبان ۱۶ هزار شهید اعزامی از سایر استان های کشور در کرمانشاه بودیم.

وی ادامه داد: امروز تنها دغدغه ما و همه خانواده های شهدا این است که بتوانیم به خوبی مروج فرهنگ و سیره شهدا باشیم.

همچنین در ادامه این ارتباط زنده تصویری مادر شهیدان رضوان مدنی با بیان اینکه فرزندانم با رزق و روزی حلال بزرگ شدند، تصریح کرد: همین رزق حلال و تربیت در دامن اسلام به فرزندانم کمک کرد تا مسیر درست را در زندگی خود انتخاب کنند. فرزندانم از دوران کودکی با نماز، روزه و قرآن انس داشتند و همین امر روحیه‌ سالمی را در آنها شکل داد./1400/د102/ب1

ارسال نظرات