۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۵۷۹۹۷
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

نقش حجاب در سلامت جامعه

نقش حجاب در سلامت جامعه
وفایی نژاد رعایت حجاب را در سلامت جامعه بسیار مؤثر و ضروری دانست و گفت: با حفظ حجاب حریم خصوصی افراد حفظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم وفایی نژاد استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب به‌صورت مجازی برای طلاب مدرسه علمیه کوثر ورامین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حجاب موهبت الهی و زیباترین هدیه پروردگار به زن است.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی مردان و زنان ملزم به رعایت حجاب و عفاف هستند، ادامه داد: خداوند متعال به سبب لطافت و جذابیتی که بانوان دارند آنان را به‌صورت خاص به رعایت حجاب توصیه می‌کند.

وفایی نژاد به جایگاه والای زنان در پیشگاه پروردگار اشاره و اظهار داشت: بانوان مسلمان با رعایت دستورات الهی می‌توانند به مقامات عالیه کمالیه دست یابند.

استاد حوزه علمیه در خصوص میزان رعایت حجاب، گفت: در بحث حجاب دو پوشش حداقلی و حداکثری مطرح می‌شود که هر یک شرایط و لوازم خاص خود را دارد؛ در پوشش حداقلی که علما و مراجع به آن قائل هستند اصل پوشیده شدن است یعنی همه بدن زن به‌جز دست و صورت او پوشیده باشد.

وی افزود: اما اگر همین حجاب حداقلی با چادر همراه باشد به حجاب حداکثری تبدیل می‌شود؛ اما باید توجه داشت زنان در هر دو نوع پوشش نباید جلوه گری و تبرج داشته باشند.

وفایی نژاد عدم اختلاط و گفتگو با نامحرم را شق دیگری از حجاب دانست و اظهار داشت: در انتخاب پوشش توجه به بایدها و نبایدها لازم است برای مثال در انتخاب پوشش باید مراقب بود رنگ و اندازه آن محرک نباشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پوشش بانوان نباید به‌گونه‌ای باشد که نگاه نامحرمان را به خود جلب کند، همچنین در نحوه راه رفتن علاوه بر پوشاندن زینت‌هایشان باید درنهایت حیا و وقار حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زن عفیفه مؤمن در سخن گفتن آداب اسلامی را رعایت می‌کند، عنوان کرد: اسلام توصیه دارد زنان هنگام سخن گفتن با نامحرمان صدای خودشان را نازک نکنند و با عشوه سخن نگویند.

وفایی نژاد رعایت حجاب را در سلامت جامعه بسیار مؤثر و ضروری دانست و گفت: با حفظ حجاب حریم خصوصی افراد حفظ می‌شود./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات